• Isalel

Vilket område i Västerås har bra skolor och förskolor?

Går i planer att ev flytta till Västerås men vet så lite om alla områden?

Någon som kan tipsa/råda om något barnvänligt område?

Vad vi hört/känt så är ingen av -byarna ( skälby, bäckby, råby osv) något alternativ och norra gryta verkar också lite sisådär?

Viktigast känns att det finns bra skolor och förskolor i närheten? Och att det är barnvänligt område förstås!

• Svar på tråden Vilket område i Västerås har bra skolor och förskolor?
  • Erika1207

Irsta har jag hört ska ha en av dom bästa skolorna i landet, eller dom som går ut med högst betyg iaf, och området är ett barnområde :) vill själv flytta dit :)

• Isalel

Ja irsta har jag inte hört nåt ont om, känns bara så långt ifrån stan?

• 02030512

Bor på S Vetterstorp bott här sen Okt 2011.. väldigt barnvänligt och lungt område. Jag har mina barn borta vid Råby på Fredriksbergsskolan, Jag gillar den skolan jättemycket finns även bra dagis här i området =)

• 02030512

Bor på S Vetterstorp bott här sen Okt 2011.. väldigt barnvänligt och lungt område. Jag har mina barn borta vid Råby (eller ligger i närheten av råby) området heter Fredriksberg, mina flickor går på Fredriksbergsskolan, Jag gillar den skolan jättemycket finns även bra dagis här i området =)

• Theresa1

Jag bor på landet utanför dingtuna och barnen börjar där i höst och vad jag har förstått är det guld där. Är uppvuxen på norra gryta och hamnade där när vi fått barn med och har haft barnen på dagis på piltorp. Det finns ingen fsk som klår dom. Det finns INGET att anmärka på. Men upp på skolnivå är de tyvärr inte alls lika klockrena.

• Isolde E 76

Skultuna har väldigt bra skolor och förskolor. Ligger en mil utanför Västerås.

Svar på tråden Vilket område i Västerås har bra skolor och förskolor?