• Sereena

Gynundersökning efter förlossning - när känns det ok igen?

Hej,

jag var på efterkontroll på MVC för ett tag sedan och gjorde då samtidigt cellprov.
    Det gjorde fruktansvärt ont (jag sprack grad 2 så det var stygnen som gjorde ont sa barnmorskan).

Nu är jag jätterädd för att göra gynundersökning igen, för att inte tala om att ha sex.
    När kan det tänkas börja kännas ok igen? (min dotter är 3 mån nu).

//S 

• Svar på tråden Gynundersökning efter förlossning - när känns det ok igen?
  • gotaland

Jag kände mig inte normal på jättelänge. Fortfarande (6 mån) sen tycker jag att det inte riktigt är som förut ...

• Vinxen

Jag sprack invändigt och fick sy 3 stygn. Kände inget på efterkontrollen 2 månader efter min förlossning och vi började ha sex igen i samma veva och det känns som förr fast jag är mycket trängre av någon anledning. Det tror man ju inte haha

• Flisan79

I det ärr jag fick efter första fl ( ena blygläppen gick rakt av) hade jag ont i över ett år. Blev ju bättre hela tiden men det tog väldigt lång tid innan det slutade ömma helt vid beröring. Gjorde dock inte ont vid gynundersökningar men vid sex. Var bara att bita ihop.

• Zixi
    Flisan79 skrev 2011-12-11 13:04:14 följande:
    I det ärr jag fick efter första fl ( ena blygläppen gick rakt av) hade jag ont i över ett år. Blev ju bättre hela tiden men det tog väldigt lång tid innan det slutade ömma helt vid beröring. Gjorde dock inte ont vid gynundersökningar men vid sex. Var bara att bita ihop.
    Precis samma här, ömmar dock fortfarande vid beröring (18 mån sen förlossning). Kunde ha sex efter ett år.
    2010-07-20 3040/50
Svar på tråden Gynundersökning efter förlossning - när känns det ok igen?