• fiwjfisw

Vart ska vi ställa medicinerna?

Pga sjukdom och allergi i familjen så har vi massa mediciner här hemma som står lite här och var. Medicinskåpet är fullproppat sen länge, det rasar ut burkar när jag öppnar det.

Jag behöver tips på en bättre lösning, även fast inte vårt barn får tag på medicinerna så känns det inte speciellt säkert att ha det som vi har det nu. Finns det något löst medicinskåp man kan köpa? Jag vill kunna låsa den. Barn är alltid barn, impulsiva och snabba som attan.

• Svar på tråden Vart ska vi ställa medicinerna?
  • fiwjfisw

Tack för tipset! Ska kolla med maken om det fungerar med ett skåp på väggen.

• Frontline
    fiwjfisw skrev 2011-12-10 17:54:08 följande:
    Tack för tipset! Ska kolla med maken om det fungerar med ett skåp på väggen.
    Om ni vill vara lite extra säkra kanske ni kan montera det i en garderob...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Laboblina

Vi har två medicinskåp (låsbara från ikea) för att få plats med allt. På Apoteket såg jag fristående medicinlådor som man kunde sätta hänglås på.

• fiwjfisw
    Frontline skrev 2011-12-10 18:03:57 följande:
    Om ni vill vara lite extra säkra kanske ni kan montera det i en garderob...
    Då får nog hyresvärden spel. Men jag ska ta med mig den idén om vi någonsin flyttar till ett hus.
    Laboblina skrev 2011-12-10 18:14:42 följande:
    Vi har två medicinskåp (låsbara från ikea) för att få plats med allt. På Apoteket såg jag fristående medicinlådor som man kunde sätta hänglås på.
    Ska kolla på apoteket här om de har något.
Svar på tråden Vart ska vi ställa medicinerna?