• talia

Restaurangtips i Göteborg?

Mannen fyller år och jag tänkte fixa barnvakt och ta med honom ut och käka. Någon som vet något sjysst ställe i stan, gärna mitt i smeten så man kanske kan parkera på t.ex Heden eller runt omkring där. Det är en vardag efter jobbet så det behöver inte vara så "flashigt", bara gott och kanske runt 200 kr per person Vegetariskt eller fisk. Är ute så sällan... Dålig koll. Vill bara kunna sitta och äta i lugn och ro och hinna prata en stund utan ungarna...

• Svar på tråden Restaurangtips i Göteborg?
  • Thursday

Indiskt? Bombay Palace på Södra vägen är bra.

I reject your reality and substitute my own.
  • Linda1976

Thai?

Sukho thai på Lilla Drottninggatan (ner i källaren)
    Eller Björns Bar (under Kock&vin)

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Coccolina

Om man gillar Sushi Haiku sushi i närheten av domkyrkan... Drottninggatan mitt emot Gretas och Scientologkyrkan. De har god buffé all you can eat på sånt där band som snurrar SJUKT gott och prisvärt!! (http://www.sushikartan.se/0148988/Haiku_Sushi_Lounge?sida=2)

Moon thai kitchen har jag ätit  på deras restaurang uppe vid masthuggskyrkan gott som bara den! Bra parkeringsmöjligheter och perfekt för en romantisk promenad och se på utsikten vid Masthuggskyrkan om vädret tillåter De har även en syster restaurang (samma namn vid Haga kyrkan. Den kan jag dock inte säga så mycket om)

Tråkigt men relativt prisvärt är ju Jensens Böfhouse vid Brunnsparken. Gillar man hamburgare och amerikansk BBQ är även Hard Rock ett bra alternativ.

Men min absoluta favorit är Sjöbaren inne i Haga... såååå gott och såååå prisvärt!! om man gillar fisk då så klart  

• Linda1976

Moon Thai vid Haga är den första och största - väldigt bra också.

Texas Longhorn är gott också (Linné och vid Heden) 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Mallaco

Manana antingen på Kungshöjd eller i Majorna. Mysiga tapas ställen båda två ( i Majorna kan musiken dock vara lite hög) boka bord är oftast ett måste!

Ha en trevlig kväll!

• Thursday

Haiku är grymt got, levde på deras luncher hela sista graviditeten MEN jag känner mig lite tveksam till det som middagsställe. Hur länge snurrar de där bitarna runt egentligen...? Har aldrig sett speciellt mycket folk där på kvällarna.

I reject your reality and substitute my own.
  • Coccolina

Jag har varit på Haiku på kvällen de görs helatiden fräsch sushi och är folk utan att vara trängsel så maten blir nog inte gammal på bandet

• cattitude

en liten indisk restaurang som ligger på vasa viktoria.... new dehli. fantastiskt mat och personalen är super trevliga

Svar på tråden Restaurangtips i Göteborg?