• Ellas och Alvins mamma

Baby semp 1 vs baby semp 1 lemolac

Vi har gett sonen ersättning i ca 3 veckor, man är nu 5 veckor. Men vi har märkt att han fått jobbigt att bajsa. Så på inrådan från bvc har köpte vi igår baby semp 1 lemolac. Hade vanliga baby semp 1 innan.
    Ni som gjort samma sak, hur länge dröjde det innan ni märkte skillnad, om det nu blev nån skillnad?

• Svar på tråden Baby semp 1 vs baby semp 1 lemolac
  • alexander2011

jag har inte andvänt baby semp 1 utan bara lemolacen o dne har funkat bra fö oss men nu sen de bytte recept så har en del klagat på att deras barn har blivit lite mer hårda i magen pga de har höjt järnet i ersättningen. ersättningen idag är mer skummig/grötaktig. ser helknepig ut men pröva du. för mig har det fukat. han har varit bra i magen o inte haft magknip

• Ellas och Alvins mamma

Nu har han fått lemolac idag. Mer missnöjd, men har bajsat 3 ggr, pch med vanliga baby semp blev det bara en gång/dygn och då efter mkt gtåt och magknip så har det kommit MASSOR! Och i grovkornig senaps konsistens.

Som sagt, idag har han bajsat 3 ggr, men ändå gråtit en hel del och sovit oroligt. Kan kanske vara så att det stog mkt bajs i tarmarna som behövde ut. Ska testa ett par dagar till

• alexander2011
    Ellas och Alvins mamma skrev 2011-12-08 17:54:56 följande:
    Nu har han fått lemolac idag. Mer missnöjd, men har bajsat 3 ggr, pch med vanliga baby semp blev det bara en gång/dygn och då efter mkt gtåt och magknip så har det kommit MASSOR! Och i grovkornig senaps konsistens.
    Som sagt, idag har han bajsat 3 ggr, men ändå gråtit en hel del och sovit oroligt. Kan kanske vara så att det stog mkt bajs i tarmarna som behövde ut. Ska testa ett par dagar till
    fortsätt o ge i några dagar till. det tar några dagar för magen att ställa om sig. ka vara därför. bajset behöver du nog inte vara så orolig över. min har samma konsistens ibland utan att han verkar ha ont i magen eller så.
  • alexander2011

föresten. min kan bajsa allt ifrån en gång per dag till 4 så det är inget ovanligt

Svar på tråden Baby semp 1 vs baby semp 1 lemolac