Särbegåvat barn..Har någon av er det?
Jag har en son på 5 år som är annolunda jämfört med andra barn. Man ska inte jämföra ett barn med ett annat.,det är jag väldigt noga med att poängtera.Men jag har gjort detta i syfte för att se hans unika sätt.
Jag vill även poängtera att mitt barn -som alla andras är unika.

Han har både intellektuella drag och personlighets drag som dessa barn har.
Han kunde läsa o skriva innan han fyllde fem år.
Började rabbla hela alfabetet när han var 4 år och drygt en månad.
Har ett otroligt minne och kan komma ihåg händelser med tankar om vilka som var med,var det var någonstans, vad det åts, vad som köptes, osv. Sådan minnesuppfattning som han har har jag aldrig varit med om.
Är väldigt kreativ,bygger o skapar själv.
Har en otrolig fantasi, vill klara saker o ting själva utan hjälp,envis,har humor.
Det har varit problem på dagis med honom,likaså när jag går på Öppna förskolan samt hälsar på hos familj o vänner. Han blir uppskruvad,kan inte ta in alla uttryck utan vill göra allt på samma gång.Som tex busa,titta på film, dra fram saker,äta, ja allt som finns. Han vill utforska helt enkelt.
Det har varit tal om att han kanske har någon form av bokstavssjukdomarna. Och det har jag inte velat att dom utredde av den anledningen att OM det skulle vara fel så sätts en diagnos på honom för tidigt som han sedan har för livet.
Jag har inget emot OM han nu skulle ha något av dessa,han är mitt barn. Han är som han är för mig.Så det skulle bara få en diagnos för läkare o personal på förskola.
Och att jag skulle bemöta honom på ett sätt som underlättar för honom.
MEN nu är det nog inte detta som han har utan jag tror att han är särbegåvad. När jag läste länken nedan var det som att allt föll på plats för mig som mamma.
http://www.tryggabarn.nu/4-ar/barns-utveckling/sarbegavade-barn/
Så nu undrar jag om det finns någon som är eller har varit i min sits o som vet hur jag ska fortsätta min väg i detta.
Hoppas på svar!