• MHM

EFTERLYSES: Äldre barn(4-5år) som är hemma på dagarna i sthlm

Bor i södertälje och söker lekkompisar, gärna på södra sidan om sthlm till min fyraåriga dotter. Har även två yngre barn. Finns det någon som är hemma med äldre barn? Eller om ni har tips på vart jag hittar dom!

• Svar på tråden EFTERLYSES: Äldre barn(4-5år) som är hemma på dagarna i sthlm
  • svalan77

Hej, jag väntar syskon till min 4-åriga son i slutet på januari. Därefter kommer jag att vara hemma. Vi har bara 15 timmars dagis så vi behöver lekkompisar! Vi bor i Huddige. Tips på var man kan hitta andra äldr barn har jag inte. På öppna förskolan är de flesta barn max 2.

• Julbebis 2010

Hej!
    Jag bor i Enskede/Skogskyrkogården med man och två barn – en kille på 3,5 år och en ettårig tjej. Sonen gick tidigare på förskola men efter att vi flyttat så har vi inte fått någon ny plats ännu. Men eftersom vi har lyxen att kunna vara hemma båda två just nu så känner vi ingen stress över det. Skulle dock vara kul att hitta lite nya lekkompisar! Lillkillen är väldigt tidig i allt, motoriskt och i talet, och gillar därför mest att leka med barn som är just 4-5 år. Hör gärna av er! 

• svalan77

Hej, när flyttade ni till enskede? Hur är det med dagisköerna där? De kan ju vara helt galna på vissa ställen! Men skönt att ni kan vara hemma. Leker dina barn något med varndra eller är lilltjejen för liten?

Jag ska som sagt ha bebis i januari och jobbar fram till dess men tiden går så fort, det var typ en kvart sedan jag plussade och nu är jag i vecka 33. Några tips när man får vinterbebis?   

• svalan77

Dog denna tråd? Vi är fortfarande intresserade av kompisar, nu har lillebror kommit till världen också så nu är jag hemma med båda.

• skogstjärna

Hej! Jag är hemma med en 5-åring, en 3-åring och en bebis. Jag är med i facebook-grupp (hemmaföräldrar i stockhom), gå med ni med! Vi träffas och hittar på saker varje vecka. På fredagar är det många som går till ÖF i Rålambshovsparken, då har de öppet för barn över 2 år (och syskon såklart).

• Julbebis 2010

Hej igen! Vi är fortfarande intresserade av lekkompisar! Hör av er igen så hittar på nåt./Emma

Svar på tråden EFTERLYSES: Äldre barn(4-5år) som är hemma på dagarna i sthlm