• snöboll1

Fragmin, hur länge? Trombyl?

Hej!
    Är gravid  och tar fragminsprutor p g a upprepade mf (inga kända koagulationsrubbningar dock). Läkaren har sagt att jag ska ta fragminsprutorna  fram till ultraljudet v 18. Jag tycker det känns lite läskigt att sluta då (om vi kommer dit...) eftersom ett av mf hände i v 19. Hur länge har ni andra med Fragmin tagit det? Fast det känns kanske lite läskigt att sticka sig i magen när den börjar växa oxå... Funderar också på om man istället skulle kunna ta Trombyl när man slutar m Fragmin? Tog trombyl mellan v 4 och 6 innan jag började m Fragmin.

• Svar på tråden Fragmin, hur länge? Trombyl?
  • Vickan I

Jag tog fragmin, men pga en tidigare propp i benet för många år sedan. Så lite skillnad. Jag tog sprutorna från plus på test till sex veckor efter BF. Många sprutor blev det.

• Vilaa

Vad jag har förstått så verkar trombyl och fragmin olika, den ena går på det syrefattiga blodet eller hur det nu var?
    Jag har också fått det för upprepade missfall, ska ta från pluss fram till förlossning.
    Tror man kan sticka i rumpan sen när magen blir stor =) Lycka till

• snöboll1

Tack för era svar! Ska ta upp det med läkaren nästa gång och höra vad hon säger...

Svar på tråden Fragmin, hur länge? Trombyl?