• susannapanna

Vem har den förbannade pinnen???

Jag får snart ett mindre sammanbrott då jag inte kommer på hur följande lek/gåta fungerar....

Person A (som kan systemet) säger: "Jag har pinnen och ger den till Person B om ger den till Person C. Vem har nu pinnen?"

Alla gissar på person C såklart. Kanske nån är lite vild och gissar på A eller B. Men icke,

"Det är person D som har pinnen" säger Person A finurligt.

Trodde att det kanske var den man tittade på när man sade, men så var inte fallet. Inte verkar det heller ha med bokstäver i namnet att göra. 

JAG BLIR TOKIG!!!

Hjälp. 

• Svar på tråden Vem har den förbannade pinnen???
  • Alvi
    susannapanna skrev 2011-12-03 20:41:45 följande:
    Jag får snart ett mindre sammanbrott då jag inte kommer på hur följande lek/gåta fungerar....

Person A (som kan systemet) säger: "Jag har pinnen och ger den till Person B om ger den till Person C. Vem har nu pinnen?"

Alla gissar på person C såklart. Kanske nån är lite vild och gissar på A eller B. Men icke,

"Det är person D som har pinnen" säger Person A finurligt.

Trodde att det kanske var den man tittade på när man sade, men så var inte fallet. Inte verkar det heller ha med bokstäver i namnet att göra. 

JAG BLIR TOKIG!!!

Hjälp. 
    Alltså, är den texten själva gåtan, eller är det en fysisk lek?
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • susannapanna

Det är en lek man gör när man sitter och ugglar på tåg, rast eller på en fest, så jag tror man bör vara i samma rum rent fysiskt....Personerna i texten ovan är riktiga.

• Alvi
    susannapanna skrev 2011-12-03 20:50:24 följande:
    Det är en lek man gör när man sitter och ugglar på tåg, rast eller på en fest, så jag tror man bör vara i samma rum rent fysiskt....Personerna i texten ovan är riktiga.
    Ja, nä, jag har inte en aning. Sorry! Men jag hoppas du får reda på det!
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Ljushuvudet

Min man säger att det finns ett samband mellan pinnen och "tankenöten" och att det finns ett samband mellan dem i hur de flyttas. Han säger att man måste göra fler omgångar innan man ser sambandet. Jag förmedlar bara vad han sade nu, men om jag ska vara ärlig så fattar jag inte vad han säger heller..haha

Tack för att du fick mig galen nu på denna gåta Cool

• fillegusten

Hej, nu har mitt sällskap också börjat med denna förbannade leken och jag förstår ingenting. Blir galen. Har du kommit på hur den fungerar?

Svar på tråden Vem har den förbannade pinnen???