• Anonym

Missfall, om man inte pratar om det så finns det inte?

Som rubriken lyder - Har du någon gång fått ett tidigt missfall?
    Det är så få som pratar och berättar om tidiga missfall.
    Vill därför se hur det ser ut här på FL

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Missfall, om man inte pratar om det så finns det inte?
  • Anonym (5)

Jag har haft 5 missfall, 4 av dem inom det senaste året. Jag tycker man pratar om det mycket här på FL, men irl så har jag inte hört många som sagt nåt. Nu är det bara mina arbetskamrater och mina närmaste vänner som vet om mina, och det är nog mest de som tror att man inte vill prata om det, så de tar inte upp det...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-02 22:03:58 följande:
    Quiz?
    Ville göra omröstning men det gick inte om det här ämnet, det är därför det blex Quiz.
    Självklart inte för att det finns något rätt eller fel!
  • Anonym
    Anonym (5) skrev 2011-12-02 22:03:06 följande:
    Jag har haft 5 missfall, 4 av dem inom det senaste året. Jag tycker man pratar om det mycket här på FL, men irl så har jag inte hört många som sagt nåt. Nu är det bara mina arbetskamrater och mina närmaste vänner som vet om mina, och det är nog mest de som tror att man inte vill prata om det, så de tar inte upp det...
    Jag beklagar att du fått vara med om så pass många missfall.
    Jag tycker att det är synd att man inte pratar med öppet om det...
    det är ju en stor sorg..
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-02 22:05:42 följande:
    Ville göra omröstning men det gick inte om det här ämnet, det är därför det blex Quiz.
    Självklart inte för att det finns något rätt eller fel!
    Varför skulle det inte gå att göra omröstning om detta? Du bestämmer själv vad du vill skapa omröstning om.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-02 22:08:44 följande:
    Varför skulle det inte gå att göra omröstning om detta? Du bestämmer själv vad du vill skapa omröstning om.
    Jag vet inte varför det inte går.
    Men jag kunde inte göra en omröstning.
    Om du ids och vill så får du jättegärna
    styra upp en omröstning inom ämnet =).´
    Länka gärna tråden här sen
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-02 22:11:04 följande:
    Jag vet inte varför det inte går.
    Men jag kunde inte göra en omröstning.
    Om du ids och vill så får du jättegärna
    styra upp en omröstning inom ämnet =).´
    Länka gärna tråden här sen
    Nej, det tänker jag inte göra.
  • missypissy

Går inte att göra omröstningstrådar i Känsliga rummet.

OnT: Jag har fått ett missfall, i vecka 13. Det var förra året och det var en av de värsta upplevelserna i mitt liv. Jag fick föda fram bebisen (s.k. tvåstegs-abort) och det var en alldeles perfekt liten fågelunge. Perfekt, men död sedan 3-4 dagar tillbaka. Fruktansvärt, och nästan värst är att sjukvården ser det som någon "normalt" och inte som det trauma det är för individen. Fick inget stöd alls och det tog nästan ett år innan vi vågade försöka igen, men nu är jag gravid i vecka 26 och rädslan har försvunnit. Eller nästan i alla fall.

• Qliana

Jag fick tre MA innan jag fick mitt första barn. (I vecka 10, 8 och 6.)
    Mitt andra barn blev jag gravid med av misstag.
    Nu försöker vi få ett tredje barn och jag fick plus på tredje försöket. Tyvärr fick jag inte behålla det utan började blöda 4 dagar efter pluset.

• Anonym (Flera)

7 totalt,vara 3 kemiska graviditeter som egentligen inte räknas,ett sent MA och 3 v.5,5 och 6.

• Anonym

Blir lite snevridet att omrösta i ämnet tror ja. Innan jag fått missfall hade jag inte brytt mig om att gå in på denna tråden ens, misstänker att den mest lockar personer somm fått missfal...

Svar på tråden Missfall, om man inte pratar om det så finns det inte?