• malingo

Blöjläckage vid sidosovning

Vi har lite blöjstrul här hemma.
    Amanda på 1½ månad, är ofta blöt på morgonen när vi vaknar. Imorse va även jag blöt med, vi sover tillsammans och hon ligger oftast på sidan mage mot mage med mej, ibland rullar hon över på rygg. Hon väger runt 5 kg och vi har provat både libero och pampers strl 2 i båda men nu köpte vi ett paket libero strl 3 för att se om det blev bättre på nätterna men inte. En del nätter går bra och hon är torr men andra nätter funkar inte alls. Hon får torr blöja sista gången mellan 21 och 22 kvällstid och jag byter på henne vid 5 tiden om hon är blöt och vaken annars nångång vid 8 - halv 9.
    Vad ska vi göra?
    Hon va blöt och kall i morse när vi vakna och mitt sovlinne va oxå blött och det va en blöt fläck i sängen.

• Svar på tråden Blöjläckage vid sidosovning
  • Liquid

Kan det inte vara så att ni har för stora blöjor? Då kan det gärna läcka... :)

• malingo
    Liquid skrev 2011-12-02 17:58:41 följande:
    Kan det inte vara så att ni har för stora blöjor? Då kan det gärna läcka... :)
    Nja, libero treorna är ju från 5 kg och tvåorna är 3-6 kg  och hon har passerat 5 kg strecket så tycker inte dom borde va det...
  • Liquid

Hej! Har totalt missat att du skrivit igen! Hur har det gått? Fortfarande läckage? Det är samma med min dotter. Även om blöjorna ska passa viktmässigt kan de vara för stora för hennes kroppsform så att säga! Liberos Up&Go passar henne bättre än de vanliga som blir för stora även om de är för samma vikt. För min väninnas dotter är det tvärtom - där är Up&Go blöjorna lite för tighta! Det är så olika!

• pigglet

Eller hur?! Låter ju helt knäppt, men vad gör man inte?
    Vi provade faktiskt med olika inkontinensskydd osv ett tag, men amningsinläggen var smidigast och funkade dessutom bra. Klart med klisterlapp och allt   :) 

Svar på tråden Blöjläckage vid sidosovning