• Gabriella85

Hur monterar man babyskydd utan bas?

Vi har egentligen en bas till vår Britax BabySafe Plus i vår bil men nu tänkte jag ta ner bara själva babyskyddet ner till Skåne för att ha i min pappas bil. Då undrar jag om ni kan förklara lite hur man faktiskt sätter fast babyskyddet med bara säkerhetsbältet?
    Skulle verkligen uppskatta det! 

• Svar på tråden Hur monterar man babyskydd utan bas?
  • Luullis

Våran stol sätter man fast med den långa delen runt bakom och den korta delen tvärsöver. Det är markerat på stolen hur den ska sitta.

• Luullis

Skickade lite för fort, kolla på stolen om det finns visat hur man gör! :)

• Gabriella85
    Luullis skrev 2011-11-30 21:13:05 följande:
    Våran stol sätter man fast med den långa delen runt bakom och den korta delen tvärsöver. Det är markerat på stolen hur den ska sitta.

Ok, tvärsöver barnets ben då eller? SKa ta och titt apå instruktionerna på stolen ocksp, men ville ändå höra med er.
  • Luullis
    Gabriella85 skrev 2011-11-30 21:20:24 följande:
    Ok, tvärsöver barnets ben då eller? SKa ta och titt apå instruktionerna på stolen ocksp, men ville ändå höra med er.
    Japp, vi har dock inte samma stol men det borde inte vara någon större skillnad.
  • plastkotte

Vi har en maxi cosi och gör precis som Luullis beskrev. Långa runt och korta tvärsöver barnets ben.

• Gabriella85
    plastkotte skrev 2011-11-30 21:27:30 följande:
    Vi har en maxi cosi och gör precis som Luullis beskrev. Långa runt och korta tvärsöver barnets ben.
    Kanon - tack för hjälpen hörni!
Svar på tråden Hur monterar man babyskydd utan bas?