• Åja81

Brio zento eller Britax Hiway-11 vilken är bäst?

Vad tycker ni? Känns som att det lutar åt britax...har hört så mycket negativt om lutningen på brion, att huvudet ska hänga när barnet sover.....hjälp mej gärna, har du nån av dessa, berätta gärna negativt o positivt!

• Svar på tråden Brio zento eller Britax Hiway-11 vilken är bäst?
  • Cecci78

Lutningen är det inget fel på i Zenton men jag hade nog köpt britax, gillar deras stolar+ att det är lite smågrejer jag inte gillar med Brion.

• Kina79

Har Britax Hi-Way, 11 (inte tvåan) och har haft Brion. 
    Säger utan tvekan Britax!
    De är bäst!
    Brion gillade jag inte alls, inte till nåt av barnen som då var 1-1½ år resp 3-3½ år 

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • mammaNena

vi har en britax hi way 2 och den är bra. Nu är inte vårt barn som alla andra. (funktionshindrad till viss del) Men av de 3 stolar vi testat så sitter han klart bäst i denna!
    Hade egentligen tänkt köpa en multi tech, men den skulle inte passat honom kom vi fram till.
    + att hi way tar väldigt lite plats i bilen!   

johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • Maisie

Vi har en zento och är mycket nöjda. Dottern sitter bra och har inga problem med att sova i den. Vi hade inga problem med att montera den. 

Jag tror att man ska välja en stol som passar bilen och barnet så det är väl att prova båda två och se vilken som passar barnet bäst.

• Åja81

Har fått för mej att britaxen hiway kanske blir trång när barnet kommer upp i 3år åldern, stämmer det?

• mammaNena
    Åja81 skrev 2011-11-28 10:20:08 följande:
    Har fått för mej att britaxen hiway kanske blir trång när barnet kommer upp i 3år åldern, stämmer det?

det tror jag med! våran son är bara 1½ och sitter ganska trångt redan nu, men han behöver det!
    Vet inte alls vad vi ska hitta som passar honom sedan!
    Men kolla på multi tech oxå, eller som Maisie skriver, prova de du tycker verkar intressanta, både om de passar ER och Barnet!   
  • Åja81

Ja, jag ska åka iväg till affären nu och prova lite, tänker låta min 3åring provsitta den, är den för trång för henne så får det bli nåt annat, annars så kör jag på den om den bara passar bra i bilen! =)

• Lantani

Har en 3-åring här hemma på 1 m och 13 kg, visst det är inte superstor plats, men inte trång heller. 

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Åja81

Låter bra det! =) Jag ska pall
    ra mej iväg nu o prova....hmm..man fastnar visst lätt vid datorn..

• mammaNena
    Åja81 skrev 2011-11-28 18:41:45 följande:
    Det blev en britax iallafall..=)

en hi way, eller någon av de andra?
  • KasperSixten

Vi har en hiway till vår son och jag tycker inte att han sitter jätte trångt ännu, visst det är väl inte massor av plats i den men han klagar inte och då får han sitta där ett tag till. Han är dryga 105, vikten vet jag inte just nu men han är ganska normal. 

• Natasha76
    Åja81 skrev 2011-11-28 10:20:08 följande:
    Vår dotter 4,5 år och litet under 110 cm sitter ännu bra i Hi-way, men det är på slutrakan.
  • Åja81
    mammaNena skrev 2011-11-28 21:21:17 följande:
    en hi way, eller någon av de andra?
    en hi way
  • Åja81

Är det någon här som har en hiway i framsätet? Varför jag undrar är om fler har samma problem med att man inte ser i backspegeln på den sidan, så tyvärr måste jag möblera om med storasyster imorgon och se om det blir bättre, hade helst velat haft minsta i fram...

• Kina79

I vår xsara Picasso ser jag backspegeln fram

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • KasperSixten
    Åja81 skrev 2011-11-30 23:45:04 följande:
    Är det någon här som har en hiway i framsätet? Varför jag undrar är om fler har samma problem med att man inte ser i backspegeln på den sidan, så tyvärr måste jag möblera om med storasyster imorgon och se om det blir bättre, hade helst velat haft minsta i fram...
    Prova att sänka resp höja stolen och se om det blir bättre. 

Vi har vår ena Hiway fram och det är lite trixigt med backspegeln. 
  • Åja81

Ahaaa!!!  Det har jag inte ens tänkt på....det måste jag testa testa imorrn!! Gud vad smart jag är ibland, ingen tanke på det ens ju....

Svar på tråden Brio zento eller Britax Hiway-11 vilken är bäst?