• stolt 5 barns mamma

hur får man svar på datomografi??

Hej!!  Har en underbar son på 14 1/2 mån som är väldigt se i sin utveckling . Han har även ett stort huvudomfång nu 53cm. Vi fick en datomografi av hans hjärna.. Nu undrar jag hur man får svaret på detta?? Vet att det kan ta en vecka ca tills att läkaren som vi går hos får svaret, men vad händer sen?? Om de skulle hitta nåt  får man då brev eller ringer de upp en på telefon?? Eller får man alltid brev vilket som?? Tacksam för svar, alla ni som varit med om detta själv

• Svar på tråden hur får man svar på datomografi??
  • Momalicious

Jag gjorde en datortomografi i början av året och läkaren sa till mig att jag får ett brev hem oavsett resultatet. Dock handlade det om njursten i mitt fall så det kanske skiljer sig åt. Hoppas det går bra!

• Sixxty

Det brukar bero på svaret om man skickar ett brev eller tar det på telefon. Vore jag du så skulle jag ringa dit remissen är skickad ifrån och be om att få en telefontid för svaret.

• 3 barns mor

nu har ej dottern gjort nån  datomografi utan magnetröntgen av hjärnan  och vi fick en teletid till hennes läkare som hade skrivit remissen.

• UllisUlrika

Men vad är egentligen problemet? Ring läkaren som remitterade och fråga om svaret kommit. Om inte, fråga då hur ni ska göra, avvakta eller ringa igen. Svårt? Rocket science...

• stolt 5 barns mamma

Finns inget problem!!! Meningen med forumet är väl att man ska få kunna ställa sina frågor om man inte kan få svar på det man vill ha just då. Som mamma så vill man ha svar direkt om man går och funderar över något.. Vet lika väl som du att det är bara att ringa och fråga, men det är inte alltid man får tag i den man kan fråga.. Då är ju detta forum perfekt tycker jag, eftersom det alltid finns någon som kan ge en ett svar .................

Svar på tråden hur får man svar på datomografi??