Hur tippskydda spisen?
Vår spis är uppenbarligen inte tippskyddad eftersom jag kan tippa den ganska lätt genom att hänga mig i handtaget till ugnsluckan. Hur fixar vi detta?
Tacksam för hjälp!
Vår spis är uppenbarligen inte tippskyddad eftersom jag kan tippa den ganska lätt genom att hänga mig i handtaget till ugnsluckan. Hur fixar vi detta?
Tacksam för hjälp!
Att ha en "krok" fast i väggen bakom spisen, som hakar sig fast i spisen om den rubbas..detta går förstås inte om spisen inte har någon "kant" där bak..
Jag ställer mig lite frågande varför TS behöver skydda från att själv tippa spisen, är inte TS vuxen och har bättre förstånd?
Min spis är inte tippskyddad men jag skulle tro att handtaget skulle gå sönder om jag hängde i det.
Tippskydd finns att köpas från tillverkaren. Går på nån hundralapp.
Gå till detaljhandeln, och ta med dig spisens serienr så kan det beställas.
Att ha en "krok" fast i väggen bakom spisen, som hakar sig fast i spisen om den rubbas..detta går förstås inte om spisen inte har någon "kant" där bak..
Då måste spisen stå framåtlutad? Har aldrig varit med om en så lätt-tippad spis.
Är det inte justerbara fötter på den?
Det syns väl mot tex diskbänken om den lutar. Eller på vattnet som du skrev. Att luta den lite bakåt borde ju funka som tillfällig lösning tills ni fäst den ordentligt.
Tryck inte för hårt på era spisluckor bara. När jag skulle byta spis i vår gamla lägenhet exploderade glasrutan när jag använde för mycket våld på luckan.
Vår spis var ju trasig så det kvittade men trist att göra det på en hel bara för att man testar när den tippar:P