Vilken ersättning bäst? Nan eller Semper?
Undrar vilken ersättning som är bäst? Jag pumpar och ger tillägg. Nan 1. vilken ger ni?
Undrar vilken ersättning som är bäst? Jag pumpar och ger tillägg. Nan 1. vilken ger ni?
nan har jag hört....har det själv med, har läst att många blir hård i magen av semper
okej. nan har vi nu och de använder de tydligen opå BB med.
De beror ju på,
Vi började med nan1 till våran son då inte amningen funkade.
Men efter någon vecka märkte jag att han blev SÅ hård i magen, de gjorde verkligt ont för honom att bajsa, grät..
Då testade jag byta till sempers, och magen gick till sig och lillen var nöjd :)
(exakt samma hände med en kompis pojk)
Samma gällde vällingen testade nestle
okej.
Använde först semper efetersom det är vad som säljs i våran lilla "lantisICA". men det luktade så illa om kräket så vi bytte till nan.
Oj, allt kom inte med..
Samma med vällingen, endast sempers fungerar.
De beror nog på barnets mage och båda är nog lika bra :)
(exakt samma blev de för min kompis pojke och ersättningen)
Okej, sen har det kommit massa nya ersättningar som innehåller pro b å allt va det heter... hänger inte med. är de bättre (men dyrare)?
Skriver från mobilen så ser inte vad jag skrivit innan och de blir som gormigt ;)
Googla?:) kan tyvärr inte svara på de då jag inte köpt ersättning på ett bra tag ;)
Vår son får NAN vilket hans mage mår bra av. Dottern fick Semper men hon var hård i magen. Då bojkottade jag NAN men med facit i hand skulle jag bytt till NAN. Säkert olika från barn till barn. Tror de är likvärdiga näringsmässigt. Testa dig fram och se vilket märke ditt barn mår bäst av. Hipp har ju ersättning som är ekologisk om jag inte har helt fel.
hur länge bör man ha samma märke antar d inte är bra å byta fram å tillbaka hela tiden. hur lång tid klan det ta för magen att vänja sig vid ersättning när man kör båpde med mjölk å ersättning?
NAN! Sempers ersättning gör att kräket luktar mycket mer illa!
Testa kan man väl göra.. Du känner ju ditt barn bäst :) hur den är i känslighet och så.
Men om de inte är något fel på mage eller något så kan du ju köra på NAN :)
Båda är nog som sagt lika bra :)
Nan, upplevde det som att hon fick mkt mer gaser av semper. Körde en fpk semper men bytte sen tillbaka till Nan.
Nestlé är inget företag jag vill stödja.... läs gärna om hur de marknadsför ersättning i "tredje världen", usch...
jag tycker bättre om Nan av den anledningen att bebisens spyor inte luktar lika illa, hade ett riktigt kräktroll och det luktade riktigt blä av semper!
Det är nog helt enkelt så att vad som är bäst är individuellt. Min kompis sa att dom använde semper på bb så hon fortsatte med det och det gick bra.
Jag använde nan för det var billigast men vi gick sen över till nan PRO 1 med laktobaciller för trög mage. Kanon!
Har haft Semper en tid eftersom det var billigare men min son fick hårdare mage av det och så fastnade pulvret överallt. Nan är bättre för hans mage, och lättare för mig att sköta och bara svepa bort spill från bänkar och bord.
Efter jag slutade amma har min dotter fått NAN Pro....efter som modersmjölken har en laxerande verkan så körde vi på NAN Pro för att just matsmältningen ska fungera....Semper verkar så tjock och grötig....hua.
Det går inte att säga vilken som är bäst. NAN funkade inte alls för min son, men BabySemp funkar hur bra som helst. Dessutom har de allra flesta ersättningar nyligen gjorts om p.g.a. ett EU-direktiv, så det som stämde för ett halvår sen behöver inte stämma nu.