• EGO79

Tips på bra ridskola norra Stockholmsområdet

Hej!

Jag har bestämt mig för att ta upp ridningen igen och undrar om det finns någon här som kan tipsa om en bra ridskola i norra Stockholmsområdet (Solna, Sollentuna, Täby, Upplands Väsby etc.) Jag har ridit på ridskola sammanlagt 13 år (7-20 år) och har efter det varit medryttare under ett par års tid. Nu är jag sugen på lektionsridning igen.

Nån som har tips? Hur funkar det, är det långa väntetider för en van ryttare? Kostnader?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på bra ridskola norra Stockholmsområdet
  • Mariaaa

Swartlings ridskola. Rekommenderar varmt den ridskolan.
    Den ligger i Täby.

• alifewithoutme
    ardath bey skrev 2011-11-23 08:41:37 följande:
    Du kan ju kolla med Hufvudsta i Solna. www.hufvudstaridklubb.se/
    Bra hästar och trevlig personal. Vet ej om det är lång väntetid eller inte.
    Var det den ridskolan där hästarna inte hade någon utevistelse? 
  • ardath bey
    alifewithoutme skrev 2011-11-26 00:08:24 följande:
    Var det den ridskolan där hästarna inte hade någon utevistelse? 
    Det var nog någon annan.
  • smultronflickan88

Finns överbyridskola i rotebro. Har själv ridit där o praktiserat. Jätte snäll personal o bra hästar osv

• Michan
    smultronflickan88 skrev 2011-11-27 18:10:54 följande:
    Finns överbyridskola i rotebro. Har själv ridit där o praktiserat. Jätte snäll personal o bra hästar osv
    Ja puffar för Överbysridskola jag med, ridigt där i många år när jag var yngre...
  • Annie1982

Upplands-Bro ridskola är bra.

Vällingby ridcenter också. 

Sollentuna Ridcenter sådär, hästmaterialet kunde vara bättre... ridlärarna likaså.    

Lämna det bakomflutna före dig!
  • DestinyD

Jag tipsar om Suvi Räsänen (www.ryttarutbildning.se). Liten, personlig verksamhet på egen gård med fina hästar. Max 4 elever per lektion. Suvi är jättebra och det ger mycket mycket mer än att rida på "vanlig" ridskola, tycker jag iallafall

Svar på tråden Tips på bra ridskola norra Stockholmsområdet