• snörvlan

Kraftig blödning 6 dagar innan mens??Snälla behöver råd

Det är så att jag ska ha min mens 27/11 men har började blöda kraftigt igår 21/11. Jag fick mensvärk i 5 min sen började det blöda väldigt kraftigt och jag har inte mensvärk eller känner att det är mensen. Vi försöker få barn och det känns som jag haft vissa gravsymtom som ont i brösten och trött. Har ej gjort ett test än men börjar tro att det kan vara ett tidigt missfall, någon som vet om man kan blöda så kraftigt då??? Känns så konstigt. Kan ett test visa så här tidigt om man är gravid? Tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Kraftig blödning 6 dagar innan mens??Snälla behöver råd
  • Pimpinellan

Så tidiga missfall räknas inte ens som missfall och man skulle garanterat inte känna av dem,de kommer ut med mensen. 6 dar före BIM är embryot bara 8 dar gammalt,knappt hunnit fästa ens och så litet att det om det dör då oftast inte syns med mensen. Så antingen har du räknat fel på äl och detta var mensen eller missfall eller också är det en osedvanligt stor nidblödning. För som sagt-m.f får man inte före mensen och har embryot dött innan kommer eventuella rester ut med mensen. Kallas kemiska graviditeter och nästan alla drabbas utan att veta om att de varit "gravida". Blöder du än? Lika mycket som mens? I så fall är det nog mensen ändå eller "missfall".

• che71

Blöder du fortfarande?
    Blöder du igenom bindor?

Jag började blöda igår morse, väldigt lite, men bara ca 5 dagar efter ÄL (som läkaren kunde se var på gång när jag var på VUL därför att jag tar Pergotime som stimulerar ÄL)
    Igår var det lite blod under dagen o igår kväll o inatt nästan ingenting, men rejäl mensvärk inatt,
    idag ingen värk men lite blod, lite mer sen em...men mindre än mens
    Så konstigt med blödning så tätt inpå ÄL!!!

• Kiiwii

Jag fick förra året vid den här tiden en liten blödning 6 dagar före BIM. Just efter BIM fick jag hur mycket mens som helst och värsta mensvärken jag nånsin haft, och fick det förklarat att det kunde varit ett väldigt tidigt missfall. Första miniblödningen var en nidblödning och sen stötte kroppen ut det.

Sen har jag haft min mens precis som vanligt fram tills nyss. Fick en liten blödning 4 dagar för BIM som sen blev mer som mens...Tänkte att det väl blir samma visa som förra året. MEN jag fick aldrig mensvärk och jag blödde kanske hälften så mycket och hälften så många dagar (2 dagar blod och 2 dagar rosa/bruna flytningar med blod ibland) som jag alltid annars gör och jag har alltid mycket mensvärk första dagarna vanligtvis.

Får höra att vissa fått en sån kraftig nidblödning och plussat typ en vecka senare...så jag,eller du kan ju vara en av dom

Testade vid lunch idag, är på ÄL+14 och det var en vecka sedan jag fick min för tidiga mens. Men jag tog testet som negativt för den eventuellt svaga skuggan av ett s treck jag ser räknar jag inte som ett +. ska testa till helgen igen innan jag ger upp för den här gången

Vissa får ytterst små nidblödningar, andra får som mens, men de flesta får ingen alls. Omäjligt att veta,våra kroppar reagerar knasigt ibland.

• Lexiie
    Kiiwii skrev 2011-11-23 19:48:13 följande:
    Jag fick förra året vid den här tiden en liten blödning 6 dagar före BIM. Just efter BIM fick jag hur mycket mens som helst och värsta mensvärken jag nånsin haft, och fick det förklarat att det kunde varit ett väldigt tidigt missfall. Första miniblödningen var en nidblödning och sen stötte kroppen ut det.

Sen har jag haft min mens precis som vanligt fram tills nyss. Fick en liten blödning 4 dagar för BIM som sen blev mer som mens...Tänkte att det väl blir samma visa som förra året. MEN jag fick aldrig mensvärk och jag blödde kanske hälften så mycket och hälften så många dagar (2 dagar blod och 2 dagar rosa/bruna flytningar med blod ibland) som jag alltid annars gör och jag har alltid mycket mensvärk första dagarna vanligtvis.

Får höra att vissa fått en sån kraftig nidblödning och plussat typ en vecka senare...så jag,eller du kan ju vara en av dom

Testade vid lunch idag, är på ÄL+14 och det var en vecka sedan jag fick min för tidiga mens. Men jag tog testet som negativt för den eventuellt svaga skuggan av ett s treck jag ser räknar jag inte som ett +. ska testa till helgen igen innan jag ger upp för den här gången

Vissa får ytterst små nidblödningar, andra får som mens, men de flesta får ingen alls. Omäjligt att veta,våra kroppar reagerar knasigt ibland.
    Hur gick det? Blev det positivt? 
  • asa02

var det ett missfall eller grav? har exakt samma nu. kraftig mensvärk och  stor blödning fem dagar innan bim. 

• Geeeela

Jag fick en liten blödning igår och sen blev det bara mer hela tiden o sen fick jag världens mensverk! Jätteont verkligen o har blött mycket, det timme typ. Jag ska ha min mens den 21 och jag har inte fått för tidig mens på säkert 2 år, den har alltid varit regelbunden o det kan väl inte bara va en slump att den ska komma så? O nu har jag fortfarande lite ont o blöder fortfarande. Vi försöker få barn och detta är andra gången vi försöker efter jag slutat med p-piller.. Kan de va p-pillerna som gör de eller kan det vara en nidiationsblödning för har läst att vissa kan få de som mens. Jag hoppas verkligen att jag är gravid nu. Tacksam för svar :)

• Rutelsa

Hej jag och min sambo har försökt få barn sedan jag i slutet av februari tog ut min pstav. Jag har inte de senaste 22 månaderna plussat fast ändå haft symtom (tyckte jag) hehe :)

Men nu denna månaden har vi inte alls tänkt på barn utan mara haft sex när vi velat men för första gången låg vi nu samma dag som jag hade ägglossning o även flera gånger innan o efter(herre vad det gick vilt till) nej men inte alls som de andra månaderna :)

Jag har alltid haft mens 27 alltså alltid inte en dag tidigare utan kanske natten till 28 som senast. Men redan i lördags så kollade jag i trosan o det var liksom brun flytning o jag tänkte bara, va fasen är detta? Har aldrig vart så tidig innan o idag har jag mens verks liknande, jag svettas hela tiden o r jag tänkte tillbaka så vet jag att jag druckit hela tiden (jag som dricker så dåligt) o inte haft någon större matlust til nått. Detta är sånt jag kommit på nu och inte alls något jag grubblat på innan. Vad är det med min kropp? Skulle det kunna vara att ägget fäster sig eller bara tråkig för tidig mens? Men som sagt har ALDRIG hänt tidigare? Hm tacksam för svar ??

Svar på tråden Kraftig blödning 6 dagar innan mens??Snälla behöver råd