Gammal tråd, men intresseant för den som funderar på det. Här är min erfarenhet - Jag har precis studerat 75% distans, det vill säga 22.5 poäng, och samtidigt varit hemma med en väldigt krävande 1-åring som nu är 1 år och 7 månader.
Det har varit jobbigt, men har klarat båda kurserna. Vet inte om jag skulle göra det igen dock - jag skulle nog rekommendera att läsa en kurs på 50% i sådana fall. Man kan glömma den lilla egentid man kanske kunde fått, och vara discplinerad och plugga så fort det ges chansen, samt sitta sena kvällar rätt ofta. Ändå känner iaf jag att jag inte riktigt hunnit med som jag velat för att lära mig - men jag har rätt hög läroambition också. Men, man får ju inte försumma sitt barn för att plugga heller.
Sen beror det på kurserna - ena kursen jag läste (japanska 50%) hade en väldigt hög belastning i form av obligatoriska fasta nätmöten 2 gånger i veckan + mycket läxa, medan den andra var helt fri från möten och det bara förväntades att lämmna in labbar.
Och det beror förstås på barnet, hur krävande det är, och så. Mitt barn räknas som HNB, och kräver uppmärksamhet hela tiden, sover lite och är superenergisk. Så egentid är minimalt. Har inga mor eller farföräldrar som barnvaktar. Har man det ibland, samt ett lugnare barn kan jag tänka mig att det inte känns lika stressat.
Men jag är sådan som nästan är studieberoende, älskar att lära mig och gå kurser om mina intressen och sådant så det har ju underlättat. Hade inte motivationen funnits hade jag hoppat av tidigt.
Nu ska jag välförtjängt luta mig tillbaka och glo igen några serier jag inte haft tid med under våren, gossen har somnat och lugnet råder:)