Bok om färger till 3-åring
Söker bra bok om färger till 3 åring. Där man kan träna/lära sig namn på olika färger.
Söker bra bok om färger till 3 åring. Där man kan träna/lära sig namn på olika färger.
Det var lit elustigt. Igår var jag på Ica Maxi och de hade en hel serie med böcker med olika teman bl a färger, djur mm. En bok för varje sak. Det fanns också en box man kunde köpa med miniböcker, också med olika sådana teman. Billiga var de också(minns inte priset). Jag hade ingen att köpa dessa till men såg dem och tyckte att de var väldigt bra och fina.
Ok. Du minns inte vad de hette? Tänkte se om jag kan beställa på nätet.
Lilla spöket labans pappa blir sjuk. Han går gulsjukan etc i alla färger. Vår tvååring har lärt sig färgerna genom den.
Jag tror vi har en flik-bok som heter "hitta färger i djungeln", med olika färger på varje sida och ett par "gömda" djur i sidans färg. Tror den är köpt på rea på ica maxi eller coop. Dottern är visserligen bara två, men jag tror att den kan funka för äldre barn också (hon river mest i flikarna och tycker djuren är roliga, hon verkar inte reagera så mycket på färgerna). Jag tror att det finns en annan bok i serien också som heter "hitta former på bondgården" eller nåt sånt.
Vår tjej älskade "En bok" av Hervé Tullet och jag fann den riktigt underhållande oxå . Den skiljer sig från andra böcker i och med att man är aktiv under läsningen, hihi. Tycker boken är lysande för att lära lite färger, siffror och höger/vänster.
Färgtrollet. Alla barns bokklubb gav ut den. Vet inte om den finns längre. Riktigt bra och härlig bok! Min favorit när jag var liten. :)
Vi köpte ingen speciell färgbok till vår lille kille utan vi läste hans favoritböcker. Och varje gång så pekade vi tex på bilen och sa färgen. Och nu är han kanonduktig på färger.
Ett tips är att spela spel (sällskapsspel tänkte jag på, men det finns förstås dataspel/tv-spel etc. också)
Roliga sällskapsspel som tränar färgerna är t.ex. Quips, Fånga ballongerna, Kuckeliku, Snigelrace, Larva dig inte m.fl. Finns hur många som helst och det är ett roligt och lätt sätt att träna färger!
På www.ilka.se finns bl.a. ett roligt spel med karameller och ett med en larv man ska trä på kulor i olika färger och former, båda dom är jätteroliga och jag har spelat dom med treåringar, men jag minns inte vad dom heter just nu (man måste vara inloggad på ilka för att se deras produkter).