• Josefine2

Vi som har, haft eller kommer att få testa sakral nervstimulering!

Tänkte se om jag kan få ihop ett nätverk. Detta är tråden för alla som på något sätt kommit i kontakt med sakral nerstimulering, sk SNS-behandling. Här får du möjlighet att dela med dig om dina erfarenheter, både positiva och negativa.

Jag kommer själv i slutet av november att äntligen få testa denna behandlingen under några veckor pga en förlossningsskada som jag fick 2008.

Känn er fria att skriva, så får vi se vad som blir resultatet av denna tråden!

• Svar på tråden Vi som har, haft eller kommer att få testa sakral nervstimulering!
  • Josefine2

Ska äntligen efter mycket om och men få testa sakral nervstimulering pga mina inkontinensproblem. På måndag smäller det!
    Har kämpat för detta i drygt 15 mån och nu när det bara är några dagar kvar kommer oron. Kommer det verkligen att fungera? Vad gör jag om det inte gör det? Kommer det att göra ont?  Frågorna är många och kommer att förbli obesvarade några dagar till... Det som känns värst är att det kommer att bli så definitivt... antingen hjälper det eller så hjälper det inte... Har levt i ovisshet i nästan 4 år och har helt enkelt börjat vänja mig... Därför känns det så konstigt alltihop, en förändring är på väg...

Snälla håll alla tummar för mig på måndag!

• Annie 871

Hej! jag ska genomgå en sakral nervstimulering pga min urinblåsa. Eller ja, planen var det. Men när jag frågade om man fick vara gravid med en sådan så hade dom inga svar, men trodde att det fanns risk att fostret skulle få hjärtproblem om jag är gravid när jag har en sakral nervstimulering inopererad. 
    Vet ni om foster kan ta skada av en sådan? 

• Cox Orange
    Annie 871 skrev 2014-05-12 16:47:26 följande:
    Hej! jag ska genomgå en sakral nervstimulering pga min urinblåsa. Eller ja, planen var det. Men när jag frågade om man fick vara gravid med en sådan så hade dom inga svar, men trodde att det fanns risk att fostret skulle få hjärtproblem om jag är gravid när jag har en sakral nervstimulering inopererad. 
    Vet ni om foster kan ta skada av en sådan? 
    Att ha pacemaker är ju inga problem vid graviditet, det här är ju liksom samma sak. 

I mina öron låter det snarare som en enkel anledning att neka dig operation.
    (Jag är själv förlossningsskadad och vet hur mycket man får slåss.)
  • Annie 871

ahaa okej. men då får jag ringa dom imorgon igen och stöta på lite. Ja, inte är det lätt inte att få det att gå igenom, oj oj oj så jag har tjatat och ringt och skällt. 

Svar på tråden Vi som har, haft eller kommer att få testa sakral nervstimulering!