• A0508

Försöker bli gravid efter P-spruta.. Nån mer?

Nån mer som planerar en liten till efter att ha haft sprutan?

Jag har med båda tidigare barn blivit gravid på försök nr 1. Mensen  försvann först efter 1år med sprutan..
    Haft den i 3½ år nu och tog sista i Juli.
    Vekckan innan jag skulle ta min sprutor kunde jag få en liten blodig flytning, så jag har ju trott att min mens kommer dyka upp fortare än kvickt.. men icke...

Ännu ingen mens i sikte...

Hur lång tid tog det för er?
    Kan man bli gravid efter sprutan innan mensen kommer? Alltså kan man ändå ha ägglossning?

Hoppas på ett + snart....Men vet att det kan ta tid....

• Svar på tråden Försöker bli gravid efter P-spruta.. Nån mer?
  • hontaas

Jag har oxå tagit sprutan, sista sprutan tog jag i febuari i år.
    Men jag har fått hjälp med primolut nor och pergotime, då mina slemhinnor va helt "döda"
    Men ingen ägglossning än, får mens med piller men ingen egen, klart då jag inte haft ägglossning.
    HAr Bim på tisdag så jag hoppas lite. Jag har inte haft mens alls på dessa år jag tagit sprutan.

• A0508

Fick du hjälp av din bm med detta eller ringde du till gyn?  Och när fick du hjälp? en del säger att man inte får hjälp förän efter 2 år??

• leroy

Tog min sista sprutan april 09. Inget plus än...

• hontaas
    hontaas skrev 2011-11-20 20:17:56 följande:

Jag har oxå tagit sprutan, sista sprutan tog jag i febuari i år.
    Men jag har fått hjälp med primolut nor och pergotime, då mina slemhinnor va helt "döda"
    Men ingen ägglossning än, får mens med piller men ingen egen, klart då jag inte haft ägglossning.
    HAr Bim på tisdag så jag hoppas lite. Jag har inte haft mens alls på dessa år jag tagit sprutan.

Jag har en privat gyn som insåg att jg skulle behöva hjälp med att få min mens tillbaka
    Jag fick min första egna mens julafton, och detta då efter så många månader med piller hjälp.

Min gyn sa till mig att han inte tyckte det spelade någon roll hur länge man väntat, vill man få hjälp så ska man få det. Han sa tom att han ibland träffar kvinnor som han hjälper att "ljuga" om att de har provat i ett år och det inte fungerat. Att detta kan de inte veta hur länge man egentligen provat, så han tyckte det va klart att jag skulle få hjälp att bli av med sprutan fort.

Hur har det gåttt för dig har du fått mens än??
Svar på tråden Försöker bli gravid efter P-spruta.. Nån mer?