• 0rion

är det nu hon börjar gå?

sedan ca 1½ månad tillbaka började dottern ta steg.
    hon har tagit 2,3,4,5 steg flera ggr om dagen tills nu i helgen då hon börjat ta 13 steg paus, sätta sig ner, 16 steg sitta ner. osv.
    vad tror ni kommer hon snart kunna gå längre sträckor, eller hur brukar det vara? Brukar de köra på såhär ett tag eller när kan man säga att "nu går hon utan problem"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-20 17:20
    ska tillägga att dessa "pauser" hon tar är på grund av hennes balans, hon vinglar liksom till :)

• Svar på tråden är det nu hon börjar gå?
  • Trident5678

Mina barn har gjort lite olika, när de började gå.

Första barnet gick med stöd av möbler och väggar i ett par månader. En dag ställde han sig upp och gick utan stöd, som om han aldrig hade gjort annat.

Andra barnet gick också med stöd av möbler och väggar i ett par månader. En dag började han släppa taget korta stunder och tog några steg. Antalet steg utökades varje gång och efter några dagar släppte han taget för gott.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • April barn

Vår son tog några steg då och då vid 10½ månad, men nu vid 11½ gör han lika, tar 15-20 steg vinglar eller snubblar också upp och gå igen så jag räknar det iaf som att det är nu han börjar gå "på riktigt" :)

♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
  • 0rion
    April barn skrev 2011-11-20 17:49:36 följande:
    Vår son tog några steg då och då vid 10½ månad, men nu vid 11½ gör han lika, tar 15-20 steg vinglar eller snubblar också upp och gå igen så jag räknar det iaf som att det är nu han börjar gå "på riktigt" :)
    då kallar jag med det för att hon börjar gå ;) :P
  • April barn
    0rion skrev 2011-11-20 17:56:41 följande:
    då kallar jag med det för att hon börjar gå ;) :P
    Skrattande
    ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
Svar på tråden är det nu hon börjar gå?