Ta med bebis på barnfri bröllopsfest?
Min vänn ska gifta sig om en dryg månad och ska ha barnfri fest efteråt.
Jag o min man har inte osat ännu, för vi har inte hittat ngn barnvakt.
Min dotter är 4 månader gammal o ammas därför ännu.
Så nu funderar vi på om det kan vara ok om vi kommer och tar med vår lilla? Hon räknas väl ändå inte in i "barn" kategoin ännu (där man stör) och vi kommer isåfall inte vara på festen så himla länge.
Vad tror ni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-19 18:04
Har ringt och frågat min vänn nu, hon sa att tyvärr får inga barn alls vara med på festen...
Vi har en bit att åka också så kommer ju att sova kvar där.
Jag o min man anser att man bjuder inte bara en del av en familj, så troligen kommer vi ta med lill*n men inte vara på festen så länge.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-19 21:47
Jag sa åt min man att ringa brudgummen o fråga om vi får ta med bebis, o han sa att det är OK så nu har vi fått ok på det. Vad skönt att detta är löst!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-20 00:40
Jag sitter och pratar med min vänn på msn nu och sa att hennes sambo sa ja till min man om att vi fick ta med bebisen så att vi kommer att göra så.
Då blev hon lite putt och sa att det ska inte alls vara några barn där förutom hennes egna och hennes sambo har inte sagt att vi får ta med lillan... :( Fast han sa det...
Så jag sa att isf kan vi inte komma och hon sa att hon blir grymmt besviken om vi inte kommer och att vi får ta och skaffa barnvakt.. Hon skulle även prata med sin sambo imorgon och fråga varför han sagt att det var ok... :(
Jag som trodde problemet var ur världen..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-20 02:36
Jag har skrivit ett sms till henne nu och sagt att om hon fixar en barnvakt som vi kan ha när vi är där så kan vi komma utan bebis, men om hon inte kan det så kommer vi med bebis då vi inte kan fixa nån barnvakt... Hoppas hon hittar en lösning o hör av sig imorn...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-20 17:39
Ok, eftersom många missat detta så uppdaterar jag.
Min man och brudgummen är halvbröder.
Nej, jag har ingen släkt som kan passa bebis, har bara min mor och hon har alzheimers och bor på ett äldreboende.
Min mans släkt från mammans sida (brudgummens mor) är alla inbjudna.
Hans pappa är död och han har bara en syster kvar på den sidan av släkten, och hon bor i Australien.
Tiden det handlar om är halva torsdagen, hela fredagen och det mesta av lördagen, så länge vill jag inte lämna mitt barn.
Har kollat med alla vänner o ingen kan följa med.
Min vänn som ska gifta sig har ytrat att hon blir grymmt besviken o säger att jag är ego som vill förstöra hennes stora dag genom att inte komma.
Både jag o min man ska hålla tal då vi står brudparet nära.
Det lutar åt att vi tar med oss bebis o åker på festen. Går självklart ut med henne om hon blir gnällig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-11 23:19
Jag sa åt min vännina att skaffa barnvakt till sina barn eftersom rätt ska va rätt och inga barn bör då vara på festen. Men hon säger att hennes barn ska vara med, så då tolkar jag det som att festen inte är barnfri trots allt. Så då borde väl detta vara löst! Skönt att slippa tänka på det mer, är ju bara några dagar kvar...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-18 13:53
Hejsan allihopa. Nu är vi hemma igen och vilar upp oss.
Vi gick på festen i fredags och när vi kom dit så blev bruden skitsur och undrade om vi tänkte fråga nån på festen att vara barnvakt eftersom bebis inte hade nån plats där. Jag sa att bebis ska sitta i mitt knä så det behövs ingen plats till henne, och sen att hon ska ligga i sin vagn i kapprummet.
Så bruden sa att vi tyvärr måste gå då för inga barn får vara där. Men då sa brudgummen att bebis visst var välkommen och att hon skulle sluta förstöra deras bröllopsdag.
sen hade vi jättetrevligt, åt god mat, höll tal och dansade. Bebis sov lugnt i kapprummet, vaknade bara en enda gång o det var när brudens far höll tal men då gick jag och lugnade henne.
I kyrkan skrek hon bara lite en gång också, men jag vaggade henne och vyssjade henne så hon blev tyst igen efter ca 5-10 min.
I det stora hela var det jättetrevligt. Tack alla som har kommit med goda råd här i tråden!