Hur gammal?
Hej allihopa!
En bebis som är 72 cm lång och 9 kg, hur gammal skulle ni tro att pojken är?
Kommer att berätta senare i tråden varför jag undrar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-17 22:43
Svaret är alltså 10 månader.
Hej allihopa!
En bebis som är 72 cm lång och 9 kg, hur gammal skulle ni tro att pojken är?
Kommer att berätta senare i tråden varför jag undrar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-17 22:43
Svaret är alltså 10 månader.
Mitt barn är 75cm och väger 11 kg och h*n är 7,5 månader...
7 månader
Quizet har tagits av 14 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 0 rätt.
Jag hade visst rätt Gissade ut i från hur gamla mina var i den åldern och mina har nog varit lite små av sig
Nu får du inte avslöja nåt... Innan lite fler röstar.
Gissade visst fel :) men tänkte på mitt barn som hade passerat 8kg när han var tre månader men han var rätt stor :)
klart 10 månader.
Mina barn var så stora när de var mellan 10-12 mån och de räknades som ganska små men efter som jag tycker att det är gulligt har jag inte tagit det som negativt om nån har sagt det. Sen vet jag att även om de är små när de är bebisar så säger det inget om hur stora de blir när de blir äldre.
Min äldsta är i dag 20 år och är 170 cm och väger 47 kg, är en tjej så det är ganska långt. Så nej ta inte det som något negativt kanske hon bara tyckte att det var gulligt :)
Usch då, jag har uppenbarligen glömt allt om vikt och längdkurvor på bebisar. *inser* :)
Jag valde från mina barn 9-10 månader.
Jag såg det rätta svaret. Men hade inte jag gjort det så hade jag gissat på 10 månader.
Min son är nu 10 månader och väger 9 kg och är ca 75 cm lång.
Min första pojke var 70 cm lång och vägde 9 kg när han var 6 mån, han var rätt trind och go
Min lilla pojke är 71,5 cm och väger knappt 8 kg nu när han är 15 mån (han har DS).
Det är så himla olika även med helt normala barn, bry dig inte om folks konstiga kommentarer.
10 månader kanske