• Daludd

Wahlgrens dotter skriver kritisk bok om sin uppfostran!

Förväntar mig stora diskussioner kring det här: 

http://svt.se/2.27170/1.2606734/wahlgrens_barnuppfostran_i_praktiken&from=rss?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook&utm_campaign=Feed%3A+Svtse-Kulturnyheterna+%28svt.se+-+Kulturnyheterna%29&utm_content=FaceBook

Kan inte förstå att ingen börjat prata om det än? ;) 

Utdrag ur boken:

- En sak ska du ha klart för dig. Att här vill jag inte se några sura miner. Jag vill se en glad flicka. Har du förstått?
    Och visst, jag förstår. Jag har fått en hårt åtstramande fläta av mamma och en tillrättavisning. Men i hemlighet har hon fått något tillbaka. Och det vet hon inte om.

• Svar på tråden Wahlgrens dotter skriver kritisk bok om sin uppfostran!
  • Prodin

Klappa händerna när du är riktigt glad *klapp klapp*

Your argument is invalid
  • 071001

Låter som något jag vill läsa. Inte för att jag har stenkollpå AW, men jag har ju snappat upp lite här på fl.

• Regnig måndag

Vilket barn kritiserar inte sina föräldrar på något sätt?

Grattis till guldet NZ!
  • Shaun the sheep
    Regnig måndag skrev 2011-11-17 17:02:32 följande:
    Vilket barn kritiserar inte sina föräldrar på något sätt?

Skulle jag också vilja veta. Jag tycker min pappa är världens bästa, men har han varit perfekt? Aldrig blivit för arg? Aldrig förlorat humöret eller sagt nåt som låtit lite tokigt? Vi är människor, inte maskiner. Klart som tusan att även Anna Wahlgren kan göra fel ibland..
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • MalinEddie

Den ska bli intressant att läsa.

• Regnig måndag
    Shaun the sheep skrev 2011-11-17 17:05:45 följande:
    Skulle jag också vilja veta. Jag tycker min pappa är världens bästa, men har han varit perfekt? Aldrig blivit för arg? Aldrig förlorat humöret eller sagt nåt som låtit lite tokigt? Vi är människor, inte maskiner. Klart som tusan att även Anna Wahlgren kan göra fel ibland..
    Precis.
    Grattis till guldet NZ!
  • ominte
    Shaun the sheep skrev 2011-11-17 17:05:45 följande:
    Exakt!

Låter som om hon kan ha fått en större  summa pengar för att berätta "sanningen" om sin mamma. Så kan media få lite mer vatten på sin kvarn. Och så några fler läsare förstås
  • La Lola

Den boken vill jag läsa!

Vad jag tycker om AW är inte lämpligt att skriva här på FL.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Daludd

Märker att lite AW-läsare och förespråkare redan är irriterade!
    Klart alla kritiserar sina föräldrar, däremot kan det vara intressant att se vilken typ av mamma hon upplevs vara ur barnens perspektiv! Som så många motståndare till hennes uppfostringsmetoder är intresserade av :) 

Svar på tråden Wahlgrens dotter skriver kritisk bok om sin uppfostran!