• Sousou

Malmömammor med barn i grundskola,hjälp tack!

Hej, har  två söner en på snart 10 år o en snart 3. Äldsta går på Annebergskolan i malmö,o jag är inte så imponerad alls av den skolan. Tvekar om jag ska sätta den yngsta där när det är dags. Ni som har era barn i grundskolor i malmö, vilken skola tycker ni är ok/bra/dålig o varför? skriv vilken skola o motivera. Själv har jag gått på Lindängeskolan,Johannes o Sofielundskolan.

• Svar på tråden Malmömammor med barn i grundskola,hjälp tack!
  • gullican

De du gått är ju inga höjdare direkt. Däremot är Mellanhedsskolan helt suverän. Har en dotter som går där nu och stämningen där är fantastiskt och dessutom ligger de väldigt högt resultatmässigt.

• Rebeccy

Själv är jag inte imponerad av Mellanhedsskolans fritids men det beror kanske på vilken personal man får. Upplever det som mer förvaring än något annat. Kunskapen gällande olika funktionshinder och intresset hos specialpedagogen för detta är i princip obefintligt. Lärarna vi stött på är dock suveräna.

• gullican
    Rebeccy skrev 2011-11-22 11:27:36 följande:
    Själv är jag inte imponerad av Mellanhedsskolans fritids men det beror kanske på vilken personal man får. Upplever det som mer förvaring än något annat. Kunskapen gällande olika funktionshinder och intresset hos specialpedagogen för detta är i princip obefintligt. Lärarna vi stött på är dock suveräna.
    Specialpedagogen är inget jag vet något om. Kanske för att vi inte har något behov av denne, men det låter ju inte bra om hon/han inte har kunskaper.

Fritids tycker jag är betydligt bättre än på tidigare skola(friskola). Dottern trivs och berättar om olika saker de gör som t ex gymnastik en dag i veckan, går iväg och spelar minigolf och annat. Betydligt bättre mellanmål än tidigare skola också och ytterst trevlig personal på fritids. Klassläraren är dessutom helt perfekt i mina ögon. 
  • Sousou

Mellanhedsskolan har jag läst ska vara bra. Men nu är jag lite mer inne på friskolor för min son,Europaporten ska vara en av sveriges bästa o dessutom är den kristen vilket gynnar för vi är kristna.

Svar på tråden Malmömammor med barn i grundskola,hjälp tack!