• kattis8503

Vad tjänar en undersköterska i Norge?

Hej

Min sambo har pratat om att åka till jobbet och arbeta. Han jobbar natt här och vill forsätta med det. Enligt hans kollega kan man få ihop 15.000 på en helg (fre-sön) Låter väldigt mycket...
    Vill fråga er vad ni tror och vad för erfarneheter ni har.
    Han har tänkt jobba max 6 dagar, alltså varrannan helg typ.. vad ligger hans timlön på då?

//Kattis    

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 22:34
    Nu menade jag ju att han vill åka till Norge, inte till jobbet ;)

• Svar på tråden Vad tjänar en undersköterska i Norge?
  • jörgen winnerstad

Hej Kattis som USK på ett bemanningsföretag som ambio.no kan du tjäna lite mer än vad du tjänar på helsenor.no  t.ex. . Dessvärre är det just nu ett väldigt focus på hur många timmar i sträck inhyrd personal jobbar, för det e ju som så att man enligt norsk lag kan jobba 12 timmar med 2 timmars paus mitt på dagen. och jobbar du mer än så så bryter man arbetsmiljölagen. Det vill säga att det som är tillåtet är att jobba 35,5 timmar i veckan men om det är KRIS (som alltid) Max 48 timmar i veckan. Så som det var innan jobbtillsynet la sig i så kunde man jobba massa dubbla vakter och då tjänade man gott. Runt 15000-20000 på en vecka men inte på en helg som jag vet. Men man tjänar absolut på att jobba i Norge rent ekonomiskt, och det finns ju ett enormt behov för helsepersonal i norge som du säkert vet redan. Enligt din sambos vän så kan du jobba dygnet runt! det kan gott hända att hans vän gör, men då har din sambos vän ett speciellt avtal i den kommun han jobbar i. Önskar dig lycka till. Mvh Jörgen

• Chada

hej Jörgen , vad intressent om vad du berätade och din erfarenhet men har jag lite frågår till dig då. Jag ska söka jobb hoss ambio.no  på summar , heltid med 8 veckor, hur mycket  bli tjäna man på detta? grattis bo or resan men mat köpa själva, finns möjligt att man kan  spara ? möjligt att for man fast anställd? froga förmycket? 
    MVH Chada.

• jesus666
    Chada skrev 2012-03-23 22:34:31 följande:
    hej Jörgen , vad intressent om vad du berätade och din erfarenhet men har jag lite frågår till dig då. Jag ska söka jobb hoss ambio.no  på summar , heltid med 8 veckor, hur mycket  bli tjäna man på detta? grattis bo or resan men mat köpa själva, finns möjligt att man kan  spara ? möjligt att for man fast anställd? froga förmycket? 
    MVH Chada.
    det är svårart att hålla sig undan fast anställning, de skriker ju efter folk i de flesta sektorer, är man duktig vill de ha en fast direkt, jag kämpar emot detta Skrattande jag är emot fast anställning, vill känna mig fri och välja arbetsgivare precis hur jag vill..spara pengar kan man alltid göra, speciellt när man har gratis boende, tänk på att boendet troligtvis kommer tas upp i deklarationen sen. Jag har jobbat inom ett helt annat yrke, har aldrig gått black på pengar här i norge trots att 97% av allt är dyrare här. Man har det gott så jag rekommenderar  att du far hit och jobbar, varför leva i fattigsverige när man har ett av världens rikaste land som granne, rätt idiotiskt.. 
Svar på tråden Vad tjänar en undersköterska i Norge?