vittra skrev 2011-11-14 23:05:23 följande:
Missade detta, intressant att hon säger på det sättet till personalen. Det stärker mina misstankar om att hon protesterar mot något, något som hon känner sig fruktansvärt missnöjd med när det gäller just dig och ditt agerande mot henne. Du bör kanske rannsaka dig själv och fundera över vad du har missat i kommunikationen med henne...
Att en 3-åring skulle ljuga på det här sättet tycker jag är ganska allvarligt. Är du säker på att det inte faktiskt är exakt så hon har uppfattat dig just nu? Har du konfronterat henne med detta och påtalat att personalen berättat att hon sagt så till dem. Fråga om hon verkligen tycker att det känns så. Se vad hon svarar.
Jag har oxå funderat på det där med protest och det enda jag kan komma på är att hon protesterar mot att hennes pappa tagit enormt mkt avstånd från henne/oss och träffar henne max 1ggn/ månad och då efter mkt tjat från mig (som hon givetvis inte får se heller höra) När hon väl får träffa honom så kissar hon aldrig på sig eller dyl, detta har pågått i 2månader och hennes pappa började ta avstånd från oss för ca 3½månad.
Jag försöker vara lugn och pedagogisk med henne och se vad/om det är något fel men hon säger inget. Ibland är hon jätteduktig med toan/pottan och ibland står hon bar rätt upp och ner på golvet och säger mamma nu ska jag kissa, jag försöker då få med henne till toan men i samma stund som hon säger det så kommer kisset.
De flesta jag känner vars barn har blivit blöjfria relativt tidigt har alla fått ett bakslag vid just denna ålder men itne så här grovt. Jag känner mig hjälplös just nu då jag märker på henne att hon inte gillar att kissa på sig. Vill självklart att min dotter ska ha det så bra som möjligt och slippa dessa obehagliga händelser.