Fan, min pojkvän är porrberoende.. har någon suttit i samma sitts?
Hej.
Jag skriver inte här nu för att jag vill ha massa svar som; "lämna den där idioten" , "skit i det" osv, ja ni förstår. Jag skriver här för att jag behöver höra andras erfarenheter av detta, eller om någon har tips och råd. Mina vänner förstår mig inte alls i den här frågan, så jag har ingen aning om var jag ska vända mig, så jag vänder mig till er medlemmar här på familjeliv, för har hört att ni alltid har bra svar..
Det kan bli en väldigt lång text, hoppas någon orkar läsa!
Såhär ligger det till; Jag är 18 år (så ni kanske kan förstå varför jag inte får något vidare stöd av mina vänner). Har en pojkvän/sambo som är 22. Allt mellan oss gick väldigt snabbt, vi har endast varit tillsammans i lite mer än 1½ år och varit sambos i ungefär 1 år. Allt känns jätte bra, jag älskar honom så sjukt mycket (ung och naiv, kanske.. men jag har växt upp så sjukt mycket sen jag träffade honom, allt känns verkligen så jädra bra.. utom en grej..)
Jag har alltid kunnat lita på honom, för vi har alltid varit jätte öppna med saker och ting.. Men för ungefär ett halv år sen, så kände jag att vårat sexliv bara blev sämre och sämre, vi hade inte sex alls lika mycket som vi brukade och det gick ner till en gång i veckan, om ens det, och de flesta gångerna fick jag tjata till mig det.. Självklart började jag inte misstänka något skumt, jag tänkte ju mer att det är en liten svacka, det har ju alla! Klart man inte har sex lika mycket jämt. Allting rullade vidare och sexlivet gick upp och ner.. Men sen upptäckte jag den förbannade j*vla porren.... Jag säger INGENTING om att min pojkvän porrsurfar, så länge han fortfarande visar att han vill ha mig, så länge inte vårat förhållande förändras osv! (Mitt ex porrsurfade, och vi hade fortfarande samma sexliv, samma förhållande, ja allt, inget förändrat alls)
Självklart konfronterade jag honom då, med tanke på att vårat förhållande var som det var. Frågade honom om han inte tänder på mig längre, Gör jag något fel? är det därför du inte har sex med mig? Osv osv. Svaren jag fick var väl att "jo gumman du är det finaste jag vet, du gör ingening fel alls, och jo jag vill ha sex med dig men det är så mycket på jobbet så jag är så trött på kvällarna, jag älskar ju dig!"
Klart att jag köpte det.. dum o blåögd..
Vårat sexliv var fortfarande skit, jag började känna mig fet, äcklig, ful, otillräcklig, ja ni vet..
Tog upp det med honom och sa: "jag har ingenting emot att du kollar på porr, så länge du fortfarande bryr dig om mig, har sex med mig och är som vanligt.. men när du inte har sex med mig och när vi väl har det så har jag fått tjata mig till det, du ger mig aldrig komplimanger längre, och det känns faktiskt som att du väljer porren framför mig."
Jag trodde då , att den diskussionen vi hade då verkligen skulle förändra någonting för han var väldigt noga då med att krama mig, säga hela tiden att han älskar mig och för min skull så ska han inte kolla på porr något mer eftersom jag inte mår bra av det. DET VAR HANS ORD...
Jag trodde på honom, igen..
Även fast jag upptäckte flera gånger att han gjort det iallafall, och varenda gång sa han förlåt, lovade att aldrig mer göra om det, ja ni vet..
Men sen en dag var jag hemma med min tjejkompis, hon och jag skulle springa ner till Ica för att köpa cigg (bor 30 m. ifrån, och det brukar inte ens ta tio minuter) Och när jag kommer hem, vad är det första jag OCH MIN TJEJKOMPIS får syn på? Jo en runkande grabb vid datorn.. min första reaktion var; "vad f*n håller du på med?" Hans svar; "det kliade på rumpan." ?!?! Sen kom det massa ursäkter att; "jag skulle kolla efter nya sexställningar, så tog jag fram den och lekte lite." Jag blev så förbannad, sa åt honom att han får åka på sin träning nu istället för jag vill inte se honom just nu.. Då, dum som jag är, gick jag in och återställde alla flikar han varit inne på, och det var inte en enda porrFILM, inga sexställningar, det var endast bilder på massa nakna tjejer.. 52 olika bilder på olika tjejer.. (vid den här tiden mådde jag riktigt jäkla dåligt över min kropp, eftersom allt var som det var..)
Tjejerna med stora fina bröst, platt mage och jätte fina ben... DET tryckte ner mig totalt, då fick jag ännu sämre självförtroende.. och inte nog med att min vän var med och fick se allt det här :( jag skäms ju så jäkla mycket..
Han kom hem och jag var helt förstörd, visste inte var jag skulle ta vägen. Trodde verkligen att han lagt av med det där .. Var såhär -- nära att lämna honom då, men hans övertygande ord, kärleksförklaringar osv gjorde att jag stannade..
Detta hände ännu en gång, fast då var han inne på en sida som heter scandalbeauties, kort och gott tjejer som bloggar o viker ut sig.. där finns två stycken från orten där vi bor, som han och hans vänner o mina vänner suttit och snackat skit om att de är så jäkla vidriga och ja ni vet.. det kostar 20 kronor tror jag för två veckor för att se deras VIP material .. ja men visst det hade han ju skickat efter på båda de två tjejerna.. och då brast det totalt IGEN .. :/
men jag stannade kvar..
trodde på riktigt att det blivit bättre, vårat sexliv hade blivit lite bättre (gått från att ha sex ungefär 2 gånger i månaden till en gång i veckan) allt var bra, inge tjafs, ingenting!
Men det kändes ändå som att, det kan inte kännas såhär bra bara sådär? Fast han har ju trots allt lovat att han inte gjort någonting på ca. 2 månader.. frågade honom om det några gånger i veckan, trodde jag såg på honom när han ljög .. men icke.. :/
Hittar det superroliga webbhistorik verktyget i Google (där kunde jag visst se allt man googlat på!) och jag lovar, det var porr var och varannan dag.. Sökorden var för det mesta "big tits" , "skinny girl fucks big cock" , "skinny girl, big tits" , "sexy tight ass" osv osv ..tre gånger hade han t.o.m sökt på "dog sex" ...
Svinförbannad, ringer men får inget svar, skriver världens detaljerade sms med datum, tid, ioch vilka sökord och ifrågasätter om han kallar det att "inte ha porrsurfat på två månader" och hit och dit.. (han var på jobbet den dagen)
Han ringer upp mig och säger "förlåt älskling.. jag skäms så mycket.. men jag har insett att jag är beroende av skiten, jag måste kolla.. och jag har känt så i ca. 3 månader nu.."
Jag grät, o jag grät, visste inte var jag skulle ta vägen.
Jag började prata om att jag vill ju hjälpa honom, för jag älskar honom, jag vill att det ska fungera mellan oss, snälla låt mig hjälpa dig, vi söker hjälp tillsammans.. jag stöttar dig osv..
Jag började jämföra det här med min låtsasspappas alkoholism..
Han sa att jag ringer en kurator direkt, nu vet du ju om allting nu j*vlar ska det här få ett slut, har inte vågat sagt någonting för jag skäms, det är redan tabu med porr, kan du tänka dig då vad jag skäms över att vara beroende?!
Men sen från ingenstans säger han; "jag vill fixa det här själv, jag vill att vi har ett uppehåll.. sen tror jag inte att jag älskar dig längre"
Då svarar jag att jag tror inte på uppehåll, hur ska jag då kunna hjälpa dig? Och jag tror inte jag finns kvar efter ett uppehåll.. Det här var på en torsdag, för ca. 6 veckor sen.
Jag åkte hem till mamma och stannade där över helgen, sa att du får tänka igenom hur du ska ha det och jag ska göra detsamma.. Så skulle vi höras av på söndagen.
Jag satt och funderade in och ut, grät och grät och jag kände verkligen att jag älskar honom verkigen, jag vill att det här ska fungera.. men är jag redo att kämpa så mycket? bli sviken igen kanske?
vi pratades vid på lördagen och tog oss en promenad, sen frågade han om jag ville följa med hem och prata inne för det var så jäkla kallt, och jag svarade att jag följer med max 10 minuter sen går jag hem till mamma.. då började han med "vill du ha mat?" och jag svarade att nej, jag ska gå snart. sen började han krama mig, sa att han vill inte förlora mig, och han grät.. blev att jag sov kvar och vi hade sex :(:(:(:( på morgonen så frågar jag hur allt känns .. och han säger att han vill att jag flyttar, för han älskar inte mig..
Jag stack hem till mamma direkt, ringde och fixade släpkärra för att flytta mina grejer.. var borta i tjugo minuter från honom när han ringer och tjuter som en liten unge, och vill komma och prata.. visst sa jag och gick ut, vi tog en liten biltur och han sa att hans känslor för mig måste ha kommit undan när han porrsurfat eftersom våran relation inte varit densamma under den tiden och att han vet att innnerst inne älskar han mig, annars skulle han inte vara så ledsen. Sen sa han; jag är inte rädd för att vara själv, det vet jag för det har jag funderat på de här dagarna, jag är rädd att förlora dig, för du är mitt allt, du är min bästa vän och jag vill aldrig någonsin förlora dig.. Han sa så mycket, så mycket har han aldrig pratat..
sen säger han att han vill prata med min mamma för att han kände att han svikit mig så mycket och hon hade fått sett mig så ledsen, så han ville i stortsätt be om hennes tillåtelse att få försöka med mig igen.. De pratade i över en timme, jag hörde bitar av samtalet, han berättade för min mamma om sitt beroende, han berättade hur mycket jag betyder för honom, han satt och prata om hur jävla dålig han känner sig som kunnat göra såhär mot mig, han vill inte ha någonting mer porren att göra mer, ja han sa så himla mycket grejer! SÅ kommer han in till mig och säger:
"Om du vill .. ge mig en chans att visa att det faktiskt är dig jag vill ha, jag ber bara om en chans till, då vill jag att du sätter ett lösenord på datorn som bara du kan, så får jag endast sitta vid datorn när du är hemma, sen vill jag även att vi letar upp något skydd som spärrar alla porrsidor , och om det är lösenord till det vill jag att bara du har tillgång till det. Det här måste få ett slut, jag klarar inte av att såra dig igen, jag vill att allt ska fungera mellan oss men framförallt vill jag att du ska lita på mig och må bra. Jag kan gå nu, så får du tänka hur länge du vill, för jag kommer finnas kvar."
Han grät, jag grät, vi låg där och pratade i fyra timmar..
Tillslut följde jag med hem.. och sen dess har allting känts jätte bra.. fast sen en dag kom han och sa "jag sökte på big tits på google på mobilen förut, jag hade så tråkigt på jobbet och direkt när sidan kom upp så tänkte jag "vad håller jag på med?" och stängde ner... ville att du skulle veta det"
Trots förbättringen, nytändningen som blivit (vi har t.o.m spontansex nu, mitt på ljusadagen!) vi hittar på jätte mycket saker tillsammans, han föreslår att vi ska gå ut och äta och gå på bio, ta in på hotell, ja allt..
Problemet är, att han inte älskar mig än .. han har liksom inte fått tillbaka dom känslorna än, dock säger han att dom är påväg tillbaka. . men det börjar bli riktigt jobbigt, plus att jag tyvärr inte litar på honom alls längre, jag försöker hela tiden att få tillbaka förtroendet för honom, slår på datorn när jag går hemifrån ibland för att han ska få känna att han får en chans och visa det osv.
Det här blev väldigt långt .. hoppas någon orkade läsa, och hoppas att någon har något bra tips.. Jag vill stanna, men hur tar man sig ur något såhär? Hur får jag tillbaka förtroendet för honom? Dela gärna med er av era egna erfarenheter och tips..
Tack.