Krypa När`?
När lärde sig era barn batt krypa? Tog de sig fram på något annat sätt tidigare, typ rullade etc?
När lärde sig era barn batt krypa? Tog de sig fram på något annat sätt tidigare, typ rullade etc?
Mina var 6 och 8 månader. Kommer inte ihåg om ettan tog sig framåt innan han började krypa, men tvåan ålade sig framåt, typ kryprörelser fast med hela kroppen mot golvet
Mina var 6 och 11 månader
Min tjej var 9 månader om jag inte minns fel. Hon hasade sig fram på rumpan dock. Kröp aldrig på "riktigt"..
Innan så hoppade hon runt lite i cirklar,ibland tog hon sig fram,ibland inte.
Äldsta var 9 månader. Han tog sig ingenstans innan dess. Jo, två veckor tidigare började han ställa sig upp och lyckades att ta ett par steg längst med soffan .
Yngsta var 7 månader. Han ålade aldrig innan men kunde dra och rulla och ha sig för att förflytta sig.
Yngsta var 7 månader och äldsta 8 månader, yngsta ålade sig fram innan hon kröp riktigt och hon började åla vid 4 månader. Äldsta däremot tog sig inte fram innan hon kunde krypa.
de var kring 8 mån - innan dess ålade de sig fram - jag funderade ett tag på att klä dem i mikrofiber-trasor - så kunde de ju damma av golven när de ändå ålade omkring .....
1:a var 5 månader / började gå vid 11 mån
2:a var 3 månader / började gå vid 8 mån
3:a var 9 månader ca 10 mån / är 11 månader och har nyligen lärt sig krypa så gå det dröjer
Så alla barn är olika vad det än är inget amn ska oroa sig för