• pingpong

Krypa När`?

När lärde sig era barn batt krypa? Tog de sig fram på något annat sätt tidigare, typ rullade etc?

• Svar på tråden Krypa När`?
  • cicci85

Mina var 6 och 8 månader. Kommer inte ihåg om ettan tog sig framåt innan han började krypa, men tvåan ålade sig framåt, typ kryprörelser fast med hela kroppen mot golvet

• Mary Jo

Min tjej var 9 månader om jag inte minns fel. Hon hasade sig fram på rumpan dock. Kröp aldrig på "riktigt"..
    Innan så hoppade hon runt lite i cirklar,ibland tog hon sig fram,ibland inte.  

• Flickan och kråkan

Äldsta var 9 månader. Han tog sig ingenstans innan dess. Jo, två veckor tidigare började han ställa sig upp och lyckades att ta ett par steg längst med soffan .

Yngsta var 7 månader. Han ålade aldrig innan men kunde dra och rulla och ha sig för att förflytta sig.

• vittra

Yngsta var 7 månader och äldsta 8 månader, yngsta ålade sig fram innan hon kröp riktigt och hon började åla vid 4 månader. Äldsta däremot tog sig inte fram innan hon kunde krypa.

• Dixie

de var kring 8 mån - innan dess ålade de sig fram - jag funderade ett tag på att klä dem i mikrofiber-trasor - så kunde de ju damma av golven när de ändå ålade omkring .....

• 3 barns mamma84

1:a var 5 månader / började gå vid 11 mån
    2:a var 3 månader / började gå vid 8 mån
    3:a var 9 månader ca 10 mån / är 11 månader och har nyligen lärt sig krypa så gå det dröjer

Så alla barn är olika vad det än är inget amn ska oroa sig för   

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Krypa När`?