• cupcakeprincess

Funderar på att donera ägg!

Hej mitt namn är Ida, och jag är 24år och har redan en son som är snart 3år.
    Jag har tänkt mycket på att själv donera ägg, till de som inte själva som kan få barn. Jag kan inte ens sätta mig in i deras sitvation för de som inte kan få barn, och jag vill göra någon lycklig.

Men då är fråga:
    Efter jag "donerat" kan jag få fler barn?
    Gör det ont?
    Gör det något om jag har spiral nu?

(Jag har läst lite om vad som behövs för att vara donator, och jag tror jag uppfyller alla krav, givetvis måste det ju tas prover för att se så allt är bra!)

Hoppas detta inlägg inte är allt för knäppt, Och har ni själva donerat får jätte gärna förklara lite!

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Funderar på att donera ägg!
  • Tainted

Självklart kan du få fler barn!

Ont, ja det gör det nog precis nör dom plockar men det går ju fort.

Hormonspiral spelar ingen roll iaf, koppar vet jag inte.

Ring sjukhuset och hör med dom så får du komma in på ett infomöte och ta ställning efter det, dom vill ändå vänta minst 6mån efter första mötet med den eventuella "behandlingen". Snällt tänkt :)

• HäckHäxan

Intressant, jag tycker du verkar vara en stor och underbar människa! Hjärta en eloge!

kan man inte ta en och annan musprutt, är man nog för omogen att ha sex .
  • foreverred

Jag har precis samma fundering! Ska nog ringa till Akademiska sjukhuset här i stan och kolla hur jag ska gå tillväga

• lillzandra

Här inne finner du massor av fina människor (så som mig själv :)) som håller på/har gjort/vill donera.
    Vi kan hjälpa dig om du har några funderingar. :)

**Älskar alla mina barn oändligt mycket**
  • Rockenrola

såg inte att denna tråd fanns.
    Då hade ja ju inte behövt starta en själv vilket ja precis gjorde.

Jag har bara kommit till att boka första informationsmötet än så länge.
    Det ska bli av i januari.

• Proletariatet
    Tainted skrev 2011-11-14 19:06:38 följande:
    Hormonspiral spelar ingen roll iaf, koppar vet jag inte.
    Tvärtom, kopparspiral kan du ha under processen, men inte hormonspiral.
  • Tainted
    Proletariatet skrev 2011-11-28 17:53:06 följande:
    Tvärtom, kopparspiral kan du ha under processen, men inte hormonspiral.

nje, jag är mitt uppe i det nu, med Levonova hormonspiral :)
  • Proletariatet
    Tainted skrev 2012-01-15 20:28:36 följande:
    nje, jag är mitt uppe i det nu, med Levonova hormonspiral :)
    Då gav läkaren mig felaktig information  
    Intressant att det verkar finnas så olika tillvägagångssätt hos läkarna.  
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  • Tainted

mm.. antar att man kanske tar nån lite annan medicin kanske. vet inte riktigt :)

• Marelb
    Rockenrola skrev 2011-11-28 20:37:10 följande:
    någon som kommit längre än mig?
    Japp!! Har gjort två donationer... läs min blogg här på FL eller minatrehjrtan.blogspot.se eller just nu tidningen "Föräldrar och barn" nr 2 kom til prenumeranter igår/idag ca men i butik nästa vecka! Trevlig läsning!
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • RedTopaz

Jag har gjort en donation och ska snart göra en igen! Det är alla gånger värt det!! :). Det är lite besvärligt att åka på ett par kontroller men sprutorna känns ärligt talat knappt. Under själva ägg locket är du halvt sövd och känner ingenting. Efteråt är man svullen och rätt öm i ett par dagar upp till en vecka. Sedan får du mens som vanligt två veckor efter det och sedan kan du leva som vanligt igen. Jag tror att en hormonspiral måste tas ut men en kopparspiral kan sitta kvar då den inte är stör ägglossningsprocessen. Ring till närmaste donationsmottagning och fråga, de är hur gulliga som helst och glada att sådana som vi finns!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

Just det! Jag hade två barn och fick ett barn till efteråt, de skadar inte din kropp!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
Svar på tråden Funderar på att donera ägg!