• Äppelpaj80

Ditt barn kallar dig för "bajskorvmamma" Din reaktion?

Är bara lite nyfiken på hur folk hanterar en sån situation? Jag vet dem som reagerar med att ignorera och låta barnet "agera" av sig och andra som jag som blir arga och sätter ner foten direkt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-11 10:30
    Hmm jag ser att jag varit otydlig. Bajskorvmamma var ett exempel på ett fult ord som barnet säger för att vara dum, inte för att vara rolig som flera verkar fattat det som?
    Tänk er att barnet säger något ord till er som ni tycker är fult och dumt att säga!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-11 10:34
    Sen tänker jag mig en situation där barnet är arg på föräldern av någon anledning och beter sig illa. Kanske är arg och får ett utbrott för att man inte köper godis i affären eller dylikt och då kontrar med ett fult ord. Inte en situation där man är glad och ungen säger bajskorvmamma för att vara rolig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ditt barn kallar dig för "bajskorvmamma" Din reaktion?
  • KalleKuling

jag skulle haft svårt att hålla mig för skratt... men förklarat att jag är väl ingen bajskorv? typ... ser inte varför ordet bajskorv är så känsligt

• Queenie70

Jag säger Bajskorvsnoah, tillbaks. Och sedan skrattar vi tillsammans.

Bli arg? Straffa? Låter helt främmande för mig. Jag tycker det är roligt.

• Gurkan

Det beror väl lite på hur stort barnet är och vilken situation som föranledde det.
    Jag gissar på att barnet är runt 3-4 när bajs och kiss är väldigt spännande och att barnet på något sätt känt sig förorättad. Men jag skulle nog haft svårt att hålla mig för skratt och sedan frågat varför jag var en bajskorvsmamma och därefter tagit det som en liten diskussion. 

• KalleKuling
    Queenie70 skrev 2011-11-11 10:25:36 följande:

• Rocket Mania

Jag skulle förmodligen kontra med något lika moget. Bajskorvsunge kanske? Sedan skulle vi garva.

• La Lola

Ignorerat eller iaf inte göra nån större grej av det.
    Förmodligen hade jag skrattat.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • ahlcec

Va, jag är mamma bajs. Lisa är unge bajs. June är bajsjune.
    Bajs är väl inget fel, det vore värre om de sa Satans mamma eller fittjävel eller så. Fast jag skulle fortfarande inte straffa (de är 2 och 7 liksom), utan hade iggat det ordet så innitahelvete för att inte göra värsta grejen av det.

• Äppelpaj80
    Queenie70 skrev 2011-11-11 10:25:36 följande:

Blir lite fundersam. Tycker du det är ok att ditt barn kallar andra för bajskorv i elakt syfte alltså? Det är helt ok att han säger bajskorvlisa till någon han är arg på i förskolan också?
  • finskaflikkan

Vet inte hur jag skulle reagerat om han sa så till mig... Beror på i vilket sammanhang...
    Men skulle nog ändå säga att man inte får säga fula ord/saker till andra människor när man e arg eller nåt sånt.. 

Svar på tråden Ditt barn kallar dig för "bajskorvmamma" Din reaktion?