Lutar åt ett håll/sne i kroppen
Min son på 4,5 månad har kollat MYCKET åt höger, enbart åt höger i famnen under en längre tid men vi har jobbat på det och han är bättre att kolla åt vänster nu, mycket bättre men han föredrar fortfarande höger såklart. Men detta har gjort att han liksom blivit sne och lutar mycket åt höger, både när han ligger ner och när han sitter upp lutar han åt höger även när han kollar åt vänster då blir det ist att huvudet liksom lutar bakåt och han lutar åt höger liksom.
Min BVC-sköterska vill inte ge remiss till sjukgymnast då ho nsäger att det bara är oroande om han tittar åt ett håll så nu när han tittar åt båda hållen är det ingen fara, att ryggen kommer räta ut sig och att han ska sitta upp mycket. Men det känns inte bra. Får pallra upp honom på den sidan i bumbon o matstol.
Inte hört någon som har samma problem heller och litar inte helt på min BVC-sköterska! :( Vet att detta sinkar honom i den fysiska utvecklingen, så jag behöver tips och råd och om någon vart med om samma!!!
Lite bilder (såklart lutar han inte lika mycket som vanligt när han ligger på mage här t ex men man ser där när han ligger i babysittern hur han lutar (eller är böjd åt höger snarare), så är de i famnen o allt, Försöker hålla honom så han lutar åt andra sidan men det tar liksom emot så det är väldigt kämpigt man orkar inte jämt hålla så.