• Alvi

Varför sjunger inte DU "annars skjuter jägarn dig" i Ekorrn satt i granen?

Ja, varför skjuter inte jägaren haren i Ekorrn satt i granen? Varför fångar denne bara haren istället?

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-08 12:05
    Ameh guuuuuuu va folk ska vara petiga då! Litet hus i skogens slut, ekorrn satt i granen, same shit...!
  • Svar på tråden Varför sjunger inte DU "annars skjuter jägarn dig" i Ekorrn satt i granen?
  • Fiyali

Men jag sjunger att "annars skjuter jägarn mig".... Får man inte det?
    Jag har dessutom förklarat att kött är döda djur. Är jag bisarr?
    Tycker inte det är fel med en medvetenhet, annars kan man ju aldrig fatta några riktiga beslut...

• Alvi
    Emmi27 skrev 2011-11-08 12:03:38 följande:
    Byter folk på allvar ut den frasen?
    Japp!
  • Alvi
    Fiyali skrev 2011-11-08 11:54:39 följande:
    Men jag sjunger att "annars skjuter jägarn mig".... Får man inte det?
    Jag har dessutom förklarat att kött är döda djur. Är jag bisarr?
    Tycker inte det är fel med en medvetenhet, annars kan man ju aldrig fatta några riktiga beslut...
    Exakt så tänker jag med. När sonen (som frågar om ALLT) frågar mig vad fläskkotletterna vi hade till middag häromdagen är, då svarade jag att det är en gris. Med tillhörande svar till diverse följdfrågor. Inget hemskt med det.
  • Kina79

Jag sjunger som det ska vara!

och min yngsta på 18 månader skjuter med fingret 

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Alvi
    Kina79 skrev 2011-11-08 12:07:04 följande:
    Jag sjunger som det ska vara!

och min yngsta på 18 månader skjuter med fingret 
    Men eller hur - jägare är inget påhittat fenomen, det FINNS faktiskt människor som går i skogarna och skjuter djur. Acceptera faktum, liksom...!
  • PVeraB

Jag har berättat för min dotter att vi äter djur precis som vi äter grönsaker. Annat vore väl att hyckla? Om jag inte gillar tanken på att döda djur för att äta får vi väl bli vegetarianer hela familjen.

Men nu var det inte det frågan gällde, jag sjunger annars skjuter jägarn mej

Svar på tråden Varför sjunger inte DU "annars skjuter jägarn dig" i Ekorrn satt i granen?