• SweetLullaby

1 åring äter inte fast föda...

Hej, min son är snart 14 månader gammal (om ca 2 veckor). Han är inte intresserad av att äta mat (fast föda),
    när han blir jätte hungrig så blir det 1 flaska nan2 + välling (vi blandar 100ml välling + 180ml nan2 = 280ml) .
    En dag's komsumtion får han i sig ca. 1000ml - 1200ml.

Vi har försökt många olika sätt att lockar honom med mat (fast föda), vi misslyckade! Ibland plockar han lite och stoppar in i munnen typ spagetti (utan köttfärssås), morötter (kokta) allt som inte smakar så jätte mycket tar han lite, men är det förmycket kryddor i eller sås så bläääh spottar han ut allt.

Jag/vi är jätte oroliga att han inte få i sig tillräckligt med näring, han har ätit duktigt fram tills han var 10 månader, men då var det bara nan2, gröt och fruktpure.
    Nu vägrar han äta gröt. Nan2, fruktpure och frukt (apelsin) funkar bra men sen så är det som sagt som vad jag berättade här ovan, att han plockar bara lite lite mat .

Är det någon därute som har samma problem som vi eller något liknande. Är det bara en period grej eller?
    Eftersom vi har en liten bebis 2 månader gammal , så vi har börjat lämna vår 14 månaders son till förskolan, ibland plockar han lite enligt förskoleläraren, ibland äter han ingenting alls.

Hur gjorde ni och när kom vändningen??
    Ska vi fortsätta l¨åta honom plocka själv?
    Han får isig ca. 1000ml-1200 ml nan2+välling om dan, blir han mätt och får han tillräckligt med näring???

Hoppas nån därute kan svara/tipsa lite hur jag kan göra

• Svar på tråden 1 åring äter inte fast föda...
  • Guld gossarnas Super Mamma

Fortsätt envisa på med att ge honom mat,låt honom plocka själv,han kommer nog att förstå snart då han går på förskolan,ge honom endast 1 flaska ersättning7välling på morgonen och en flaska när han ska sova,dra ner på mängden flytande föda,han är allt för mätt för att vilja prova på äta skulle jag tro.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
Svar på tråden 1 åring äter inte fast föda...