• altair

gravid efter 3:e försöket på kreta

Äntligen!! Nu har vi lyckats bli gravida på det 3:e försöket efter ett besök på Chania kliniken på Kreta. Första blodprovet visade en B Hcg nivå på 655 och det andra på 13900!!!

Det kan vara fler än ett litet knyte, vilken bonus det skulle vara. Ultraljud är bokat den 17, då kommer domen, har svårt att tro att det är sant då jag efter det första försöket visade ett pluss på urinprov och när det sen blev dags för ultraljud så fanns det inget kvar, men nu känns allt bra!!

Jag håller tummarna för att det funkar för  alla ni som håller på och ska göra försök!! Ge inte upp!!

Mvh Karin 

• Svar på tråden gravid efter 3:e försöket på kreta
  • altair

Vi hade varit 2 ggr i Riga utan resultat och kände att det var dags att försöka någon annanstans och började leta lite och hittade en del klinker i Turkiet, Grekland, Spanien osv. Vi valde Kreta pga flera anledningar, billigare än andra, 4000eura(6500 i Riga), känslan vid mailkontakt sen hade vi bestämt att göra det lite avslappnat den här gången så det blev en charter resa och med lite tur lite bonus i bagaget hem och det funkade!!

Jättetrevlig personal, inte känslan av bebisfabrik som i Riga. Och vi hade ju rätt, ultraljud nästa torsdag!!

• altair

Det blir tvillingar, små fina larver med klara hjärtslag!!

• Flexxa79

Grattis! Vet du hur många "celler" dom hade och hur gamla var de när du fick tillbaka dem? Vilken vecka är du i nu?

Jag har gjort IVF i Gbg vi har oxå blivit gravida på 3 e försöket fick tillbaka 2st topp embryon 5 celliga på dag 2. VUL på måndag då är vi i v.6+6, skulle va kul om båda har fastnat, men är så klart nöjda om vi får se ett hjärta också!

Hur mår du?

• altair

Hej och tack!!

Embryona var grad 1, vet inte hur många celler men enligt läkarna var de perfekta och de var faktiskt lite rädda för att jag skulle få trillingar pga äggen var så bra. Nu blev det "bara" 2 och det är perfekt, fast lite skrämmande att gå från barnlös till 2 barns mamma på en gång!!

Jag mår ganska bra än så länge, har naturligtvis svullnat upp ordentlig, bröst, mage, rumpa, allt detta pga hormon nivåerna som är dubbelt så höga som vid en enkel graviditet. Lite trött ibland och extra hungrig, inget illamående än så länge bara lite sura uppstötningar, men det kan ju bli värre.....

Jag håller tummarna för dig!

Mvh Karin 

• Flexxa79

De embryo som fäst har slutat växa så bara att vänta på att det kommer ut... :(

• altair

Usch så tråkigt. Var med om samma sak vid första försöket. massa kramar till dig!!! kämpa  på bara

• Flexxa79

Nä dom andra försöken har det inte ens fäst :S Känns surt, först tänkte vi att det föste ju iaf, men sen har vi funderingar på om det finns fler fel eftersom vi får hyfsat många ägg men alla "dör" och går inte och frysa har precis fått tillbaka varje gång 1 de första ggr och 2 den här ggn...
    Mycket tankar som snurrar i huvuden!
    Man blev ju lite snuvad när man hoppats på två :S

Stort lycka till i din graviditet och NJUT

Svar på tråden gravid efter 3:e försöket på kreta