• Gaaaa

Vi som kämpat i ca 5 år att få barn!

Jag börjar känna mig väldigt ensam nu med att inte få barn.
    När nästa alla runt omkring mig har 1 eller flera barn och det efter att vi började försöka..

Hur mår ni? Hur orkar ni med att kämpa??

• Svar på tråden Vi som kämpat i ca 5 år att få barn!
  • Hjärtefröjd

Vi har försöka få barn i fem år, är oförklarligt barnlösa och testat såväl inseminationer som IVF utan resultat.

Och ja, hur man orkar... man fortsätter hoppas, månad efter månad och leva livet under tiden. Så gör vi... även om det ibland är lättare sagt än gjort.

• Gaaaa

Inseminationer har jag inte gjort men IVF 4 utplock, 1 missfall, totalt 7 fina ägg.
    Läkarna förstår inte varför jag får så dåligt resultat med befruktningen...

• Hjärtefröjd
    Gaaaa skrev 2011-11-07 16:42:48 följande:
    Inseminationer har jag inte gjort men IVF 4 utplock, 1 missfall, totalt 7 fina ägg.
    Läkarna förstår inte varför jag får så dåligt resultat med befruktningen...
    Vi har gjort ett utplock med 16 ägg, varav 11 befruktades och 5 hade toppkvalitet, men ändå tar det sig inte. Läkarna tror att vi ska lyckas varje gång (vi har gjort 1 ET och 2 FET + omkring 15 inseminationer), men nä...

Vid senaste FET:n plussade jag dagen för TD men fick mens/MF på TD. Innan dess har jag fått två tidiga MF, ett i vecka 6 och ett i vecka 4.

Man undrar ju om det någonsin kommer att lyckas?
  • Mysgosmys

Inte 5 år, men 3... Vet hur jobbigt det är! Måste ju bara bli värre med tiden... :(

• Pimpinellan

Drygt fem år med inseminationer och IVF.er och missfall,men nu är det slut med sånt. Går över till EA nu. Och hemmaförsöken läggs väl aldrig ner,man vet ju aldrig... Drömmer

• Gaaaa

Vi har sagt att vi kör paketet på Carlanderska också och sedan får det vara bra.
    Man kan inte viga sitt liv åt att få barn, man knäcker ju sig själv och har inget liv.
    Allt snurrar ju runt mediciner, utplock, återföring, oro, mediciner, lediga dagar.

Vi har faktisk försökt med att jag varit hemma en vecka efter insättning och legat med rompan uppåt, då jag hört att en finsk läkare rekomenderade endopacienter detta. Första ggn tog det sig. Fick missfall v 6 och andra ggn sket det sig fast det var en blastocyster..

• Gaaaa

Csalad jag har gjort en ggn där. Har 2 kvar.
    Vilken skillnad från Sahlgrenska...

Hur har det gått för dig annars??

Svar på tråden Vi som kämpat i ca 5 år att få barn!