• vonna01

Barnens pappa dejtar dagisfröken

Vad ska jag göra?

Jag och mitt ex skildes i våras efter 18 års långt förhållande pga han tyckte att det äktenskapet var tråkigt men han var inte villig att görra något för att förbättra det. Vi har tre barn tillsammans 12, 10 och 4 år.
    Nu har det kommit fram att han dejtar 4-åringens dagis fröken. Han har inte berättat detta själv för  för mig men barnen berättade han för och sa till dem att de inte fick säga något till mig. Det gjorde de inte rent ut men de berättade tillräckligt mycket för att jag skulle förstå vem det är.
    Jag har konfronterat honom med detta. För mig känns detta helt sjukt Hur ska jag kunna lämna min dotter på dagiset och vad är bäst för henne? Jag har tidigare varit jättenöjd med personalen och dageset men nu är jag helt vilsen...

• Svar på tråden Barnens pappa dejtar dagisfröken
  • Anonym

Ni gjorde väl slut i våras? fritt o dejta vem man vill?

• Anonym (ja tyvärr)
    Anonym skrev 2011-11-06 15:49:53 följande:
    Ni gjorde väl slut i våras? fritt o dejta vem man vill?
  • Gurkan

Egentligen är det ju inget problem förrän det görs till ett problem.
    Varför skulle du inte kunna lämna ditt barn på förskolan?
    Varför skulle du inte kunna lita på personalen och vara nöjd med den? 

• ViVäntarLois

På vilket sätt påverkar deras relation dottern negativt på dagis? Om du tidigare varit nöjd med personalen och känt dig trygg med dottern där så handlar väl detta i så fall om dina känslor inför relationen, inte dotterns trygghet på dagis. Ang. dina känslor så får ju faktiskt ditt ex dejta vem han vill, möjligen att övriga föräldrar på dagiset skulle kunna ha synpunkter om hon favoriserar er dottern, men det är ju en annan fråga. 

• timescape

Jobbig situation helt klart, klart att det finns känslor kvar efter ett 18 år långt äktenskap. Man vill ju känna trygghet när man lämnar på dagis och om en av fröknarna dejtar ditt ex skapar det otrygghet.

En drastisk åtgärd vore ju att byta dagis, om det inte känns bra att ha dottern på detta dagiset. Risken att samma sak händer på det nya dagiset får betraktas som liten, och om så ändå skulle ske är det för att ditt ex vill jävlas med dig.

• ViVäntarLois

Man TS kan väl inte flytta barnet själv, barnets pappa måste ju också få ha en talan i det beslutet. Och om dottern nu är 4 år och trivs på dagis känns det väldigt ego och flytta på henne för att mamma inte gillar pappas nya relation. 

• vonna01

Jag förstår också att mitt ex får dejta vem han vill. Men har man nyligen gått igenom en separation och har tre barn ska man då involvera dem när man har träffat någon i några veckor?

Dessutom känns det inte bra för mig som mamma att min föredettas nya tjej träffar min dotter mer än mig, och om jag inte mår bra av att fröken är kvar på avdelningen så kanske mitt barn inte gör det heller.
    Hur vore det om dagisfröken tog konsekvensen av sitt handlande och byter avdelning/jobb hon måste ju förstå att detta inte är okomplicerat.

• Anonym
    vonna01 skrev 2011-11-06 17:07:30 följande:
    Jag förstår också att mitt ex får dejta vem han vill. Men har man nyligen gått igenom en separation och har tre barn ska man då involvera dem när man har träffat någon i några veckor?

Dessutom känns det inte bra för mig som mamma att min föredettas nya tjej träffar min dotter mer än mig, och om jag inte mår bra av att fröken är kvar på avdelningen så kanske mitt barn inte gör det heller.
    Hur vore det om dagisfröken tog konsekvensen av sitt handlande och byter avdelning/jobb hon måste ju förstå att detta inte är okomplicerat.
    Alla problem ligger hos dig. Du får själv ta tag i det. Varför skulle inte din dotter må bra av att vara på avdelningen? Tänker du tala om för henne att du mår skit av det? Ska du påverka hennes åsikter?
    Vill du träffa din dotter mer så får du väl jobba mindre. Dom andra dagisfröknarna träffar väl också din dotter mer än dig? Eller går det bra med dom?
    Blir så sörens trött på mammor som anser sig ha ensamrätt på sina barn.
  • Anonym (Tryffel)
    vonna01 skrev 2011-11-06 17:07:30 följande:

Men du kan inte bestämma hur redo han är för ett nytt förhållande och när han ska involvera barnen. Tyvärr.
    Och hur hade du tänkt att ni ska göra? Ska du förbjuda honom att dejta den här kvinnan? Nej det kan du inte göra. Ska du flytta barnet från en förskola som du i övrigt tycker är bra så att din dotter får byta både nu och sen när hon börjar på 6-årsverksamheten? Nej det går ju inte.
    Kan du bestämma att den här kvinnan "ska konsekvenserna av sitt handlande" och byta från ett jobb som hon kankse älskar och trivs bra på bara för att hennes nya pojkväns ex inte gillar att hon finns där? Efter bara några veckor? Nej det går ju inte heller.

Du har svårt att se honom med någon annan. Ännu svårare är det att träffa den här personen varenda dag. Jag har inget emot mitt ex nya men skulle tycka att det var väldigt jobbigt att träffa henne så ofta. Men om det nu är så måste du hitta ett sätt att få det att fungera ändå. Om din dotter inte gick på den här förskolan kanske det skulle vara lättare och du skulle lära dig att acceptera att det finns en ny kvinna i ditt ex liv som också träffar barnen. Så du måste utgå ifrån att även det här kan bli bra. Hur tror du att det blir ifall barnen kommer att bo mest hos sin pappa? Ska du förbjuda en ny kvinna då också? För hon kommer ju att träffa dina barn oftare än du i det fallet också. Mitt ena barn bor med sin pappa på heltid och träffar hans nya oftare än mig. Det känns för j-t, men jag kan inte göra något åt det i nuläget. Bara svälja och acceptera ibland. Barnen mår bra om du lär dig att acceptera situationen.    
  • stjärnmamman

Det verkar ha att göra med din svartsjuka

Var glad att det är någon bra person exet träffar och inte någon som du absolut inte känner..

Sluta var bitter och tänk att det blir bra..

Det är bara att acceptera detta nu 

Svar på tråden Barnens pappa dejtar dagisfröken