• TazGirl

mamma byxor i vecka 6

herregud...jag va tvungen gå ut i förrådet förut och hämta mina mammabyxor som jag hade när jag väntade min son....jag är liksom bara i vecka 6 men de ä trångt i dom andra kläderna så jag va tvungen kände jag.

nån mer som fått sån mage så tidigt??

• Svar på tråden mamma byxor i vecka 6
  • lurksmulan

Är du inte bara uppsvullen då?
    Visst får man magen tidigare med barn nr två men det känns som om det sammanfaller lite med den där tidiga uppsvullenheten. Men jag kan ju ha fel.

• TazGirl

detta ä faktiskt barn nummer tre...och visst kan det vara att de ä svullet...men magen ä oftast stenhård också samtidigt så.

• roha

Jag är i 9 veckan o jag har precis köpt mina första mamma-byxor...
    Inga av mina andra "gå-bort-byxor" gick att knäppa längre...
    Känns verkligen spännande då detta är vårt första....
    Lycka till me magen!

• TazGirl

hehe ja där ser man =)....då ä de inte bara jag som ä tjock tidigt då...går visserligen in i vecka 7 på onsdag så de ä inte konstigt kanske.

• Yasmine

Jag är i v 9 och har lite problem med mina byxor.
    De går att knäppa men efter ett tag får man lite ont i magen.
    Det är för tidigt att köpa mamma byxor så jag får försöka att hitta några snygga stretch byxor man kan ha på jobbet. Några tips var man kan hitta dem??

• TazGirl

jag har ett par mamma jeans som man kan spänna med resår i midjan på varje sida..de ser inte ut som mamma byxor och jag köpte dom på HM....dom brukar ha en en del där.

• roha

Jag hittade ett par jättesköna stretchjeans på Kapp Ahl, med ett spänne där bak som m an kan ta ut midjan lite me...perfekt på jobbet!

• Jessica275

jag fick börja med mammabyxor i v 5... är ganska stor,, finns bild om du vill se..
    kram Jessica

• Writer

Fick också så pass mycket mage att jag fick börja med mammabyxorna redan i v 5. Jag kände mig lite fjantig för enligt alla böcker så står det ju "än syns det ingenting" tom i v 8... men får man inte längre plats i sina byxor så gör man ju inte. Svullnade upp jättefort och magen är hård inte mjuk. Tittade in på dina foton Jessica275 och så som du såg ut i v 7 ser jag ut ungefär nu i v 9. Jag har hört att det kan variera från grav. till grav. Att det alltså inte bara beror på modern.

• TazGirl

hehe..herregud vilka magar..trodde jag va mesig å dum när jag sa att jag har fått jättestor mage redan i vecka 6 =)..men nu ä jag inte ensam ialalfall =).

• Writer

Kanske är det flera där inne????
    För min del skulle en räcka så bra så....men min svärmor spådde sig för en tid sedan och den dumma spåtanten sa att hennes son (min man förstås) skulle få tvillingar och nu vill inte min svärmor ge upp den tanken. Jag hoppas som förstföderska att det är en och inte fler än en...men när man får så stor mage undrar man ju....

• Detmåstegå

Här har ni en till som börjat med mammabyxor!!
    Fick plocka fram dom redan i v 6-7.
    Har tre barn sen innan......

• Filippa

Hej!
    Äntligen är man inte själv, jag plockade fram mina mamma byxor i v7, magen är mera svullen och fet.
    När jag väntade 1:a köpte jag mammabyxor i v16, vilken skillnad va.
    Tur att det inte syns något på vågen än.
    Men men man har ju ett barn i magen.

• NicoleSthlm

Hallojsan!

Jag väntar mitt och sambons första barn och jag kan inte ha ett enda par va mina byxor!
    Eller nu ljög jag, jag kan ha ett par, men dom var för stora till att börja med!

Fick låna en tjejkompis mammakläder! Vilket kom som en räddning! Nu kan jgag ha kläder på mig igen!

Jag är bara i v.7...har bilder på svullna magen í mitt galleri....

• Godisgalen

Hejsan! Är bara i v 5 och har svullen mage, men också hårdare. Känns inte bra att ha något som trycker mot magen. Men än så länge har jag vanliga jeans.

• Jessica275

i min mage är det bara en som tur är,, dom kollade det förra veckan i samband med nupp test.
    Jessica

• Tell me

Min mage är också svullen men den börjar oxå hårdna nu. Ska köpa mammakläder nu veckan då det gör ont med mina vanliga byxor som sitter allt tajtare.

• Nettan1

ojojoj... vad tidigt. men det är ju roligt när man ser att nåt händer
    Själv fick jag börja med mamma byxor i vecka 26

• sanz

Trots att det är första barnet för mig började jag med mammabyxor redan v 7-8 nånting. Visst kunde/kan jag ha vissa gamla byxor, men inte alla. Nu är jag i v 13 och känner mig ungefär lika stor som då. När man behöver börja beror ju på väldigt många faktorer, inte minst hur de byxor man brukar ha är funtade. Att mina riktigt tajta jeans som är nya och styva och lite högre i midjan inte funkade särskilt länge är inte så konstigt. Om man däremot brukar ha lite mer generösa byxor som kanske hålls uppe med skärp och som man kan få in en långkalsong under är det ju en annan sak.

Svar på tråden mamma byxor i vecka 6