• Anonym

Mitt ex letar bevis om mig på nätet!!! GRRRRRRRR!

Blir så irriterad på mitt ex som bevisligen får hjälp att leta igenom nätet efter saker jag skriver. Skapar konto här på fl bara för den saken! Sen ska han sitta på familjerätten med dessa saker och det blir bara så fruktansvärt pinsamt! De bryr sig ju inte om detta och verkar också tycka att det är pinsamt! Men det jag undrar, hur kan de komma in på mina lösenordsskyddade sidor???

Och ja, han läser väl detta också. Men varsågod!  Jag är så snäll så jag bjuder på det idag!

• Svar på tråden Mitt ex letar bevis om mig på nätet!!! GRRRRRRRR!
  • Frontline
    Anonym skrev 2011-11-03 17:37:55 följande:
    hur kan de komma in på mina lösenordsskyddade sidor???

Och ja, han läser väl detta också. Men varsågod!  Jag är så snäll så jag bjuder på det idag!
    Du har väl ett busenkelt lösenord
    Hitta på ett svårt eller slumpa ett
    www.generate-password.com/
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (hej)

förlåt men jag förstår inte vad länken med lösenord ska göra? är det så han klurar ut hennes lösen?

• Anonym (hej)

sorry glöm mitt inlägg
    finns väl nåt programm man kan installera som lagrar sidor o lösen, kommer inte ihåg va d det heter 

• pluvdo

Ja han kanske installerade ett såntdär program på datorn när ni var ihop som gör att han får mailat till sig vad för lösenord du använder och så? Tror att man kan göra så. Men liksom anonym (hej) så minns jag just nu inte vad programmet heter.

• Frontline
    Anonym (hej) skrev 2011-11-06 11:25:31 följande:
    förlåt men jag förstår inte vad länken med lösenord ska göra? är det så han klurar ut hennes lösen?
    Nej man kan slumpa ett svårt lösenord med den...
    Anonym (hej) skrev 2011-11-06 11:26:37 följande:
    sorry glöm mitt inlägg
    finns väl nåt programm man kan installera som lagrar sidor o lösen, kommer inte ihåg va d det heter 
    Du tänker säkert på keylogger eller liknande prg www.relytec.com/keylogger_se/keylogger.htm
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nalliwer

Byt dator och byt lösenord. Öppnas sen ingenting som han eller någon annann du inte litar på skickar till dig. Gissar att han loggar dig. Dessvärre mycket enkelt att göra men kan vara förbaskat svårt att bli av med.

• Anonym (tråkigt)

Försvinner inte spionprogrammen om man ominstallerar datorn? Alternativt, be om hjälp av nån som verkligen kan datorer (kanske kostar en del men då blir du av med skiten). Vet inte vart spionprogram brukar gömma sig men bilder och sånt kan ju vara trevligt att ha kvar.

• Nalliwer
    Anonym (tråkigt) skrev 2011-11-07 10:24:01 följande:
    Försvinner inte spionprogrammen om man ominstallerar datorn? Alternativt, be om hjälp av nån som verkligen kan datorer (kanske kostar en del men då blir du av med skiten). Vet inte vart spionprogram brukar gömma sig men bilder och sånt kan ju vara trevligt att ha kvar.
    Jo,en komplett ominstalation tar i de flesta fall bort spionprogrammet. Frågan är ju dock hur duktig den som installerade det var och vilken tillgång till datorn och kringutrustning denna haft. Risken finns dels att om TS ominstalerat datorn så gör hon det från en infekterad cd eller partetion på datorn där spionen kan ha lagt in en trojan som åter igen instalerar keyloggern.
    Sätter man sedan någon kunnig person på att ta bort den så finns det ingen garantier där heller. Dels så är det omöjligt att vara säker på att man fått bort den och dels är risken att den finns på någon utrustning som ansluts till nya datorn (tex ett usb minne) allternativt en fil som datorägaren för över från gammla datorn. Ska man manuellt säkerställa att man verligen blir av med keyloggern genom att anlita proffs så blir det antagligen billigare att skaffa ny dator och sen se till att hålla den ren.
  • Anonym

Taggar tråden, så jag hittar den igen. Har själv blivit (är?) utsatt av ett ex.

• Mary26
    'formatera disken helt!'
    i fall av ransomware, det hjälper inte Gråter 
  • Anonym (sato)

Man behöver inte en keylogger för hålla koll vad du skriver på siter

Svar på tråden Mitt ex letar bevis om mig på nätet!!! GRRRRRRRR!