• 92sarah

familjehem

heej jag har som mål att inom 3 år att kunna jobba som familjehem . med sambon .
    prata med soc om det och dom  tycker att jag ska hära av mej om ca 3 år . vilken jag tycker är okej .
    fär efter som tänket jag att jag skulle ha ett till bran . jag och sambon prata om det . . så jag får min 2 bran inn jag blir familje hem . 

hra ju lite  krva på mej själv ina jag jobbra som det .
    *vill ha köpt hus (vill ha 7 rum och kök )
    *vill ha körkort

finns det som som är familja hem . på heltid om har 2-3 bran som äplaser vad ska men tänke och och ura ser löne ut ?

barn
  • Svar på tråden familjehem
  • Sacre

Det du bör tänka på är att:
    Om du ska driva ett eget familjedaghem (privat regi), eller vara kommunanställd?
    Du BÖR skaffa dig någon utbildning inom barnosorgen.
    Om du ska sammarbeta med några andra i närområdet? De flesta familjedaghem samarbetar med andra, för ett pedagogiskt syfte, och för vikariat vid sjukdom och ledighet.
    Vill du ha någon speciell inriktning? Ur&Skur eller dylikt?

• Lyckligatessan

Sacre jag tror hon menar att hon vill bli familjehem, alltså ta emot andras barn i sitt hem.
    Barn som inte kan eller får bo hos sina riktiga föräldrar!

TS: Mina föräldrar är familjehem på heltid. Dom har just nu 4 barn boende hos sig.
    Får inte berätta något om dom pga tystnadsplikt, men det är jätte roligt :)
    Dom tycker det är jätte skönt att kunna hjälpa barn som inte har det bra.
    Lön vet jag tyvärr inget om. Men det är ju inte pga pengarna som man gör det, utan det är ju för att man vill hjälpa!
    Gör man det enbart för pengarna så tycker jag att man ska låta bli....

Men lön och sånt beror på barnen, om det är mycket jobb, ålder mm mm
    Prata med socialen om det så får du svar på alla dina frågor.

Lycka till med din dröm :)

Svar på tråden familjehem