• Nordanvinden08

Någon som väntar på + efter pergotime och ovitrelle?

Åhhh går in här och startar en tråd då jag tror att många som jag kan behöva lite positiva ord lite hopp från andra i samma situation..
    Jag har en dotter på 3år som kom till efter pergotime och ovitrelle...Kämpade i 2år...Har nu kämpat i över 2år igen och musten börjar gå ur mig. Har haft ett uteblivet missfall som upptäcktes i v10 förra året.
    Men nu är jag livrädd då jag har symptom i mass! Är på dag 11 efter ovitrellsprutan och såg ett jättesvagt + imorse... Tyckte att det inte såg ut som ett sådant där spöksträck som man sett några gånger förut... Men sen vill man ju så mkt så man håller på att bli tokig. Vet inte hur många gånger jag orkar med detta igen...
    Vi var de första i vår krets som ville försöka för ett andra barn..De har alla fått ett andra barn som nu är över 1år...
    Nu måste det snart vara min tur!!!
    Någon mer som går och väntar?

• Svar på tråden Någon som väntar på + efter pergotime och ovitrelle?
  • Minönskan

Jag går inte och väntar, men jag är fundersam om jag inte behöver ha den där sprutan jag också..

Jag är just nu överstimulerad pga dubbelkur Pergo. Har fyra ägg på över 30 mm. Kanske kan jag få den sprutan i tid och få ägglossning?

Eller genomgår ni IVF och därav får sprutan?

Får man sprutan om man "bara" behandlar med Pergotime?

• Nordanvinden08

Visst är det jobbigt! Har blivit överstimulerad många gånger och man blir så besviken. Jobbigt att veta att det finns så många möjligheter där inne men man FÅR inte... Hur har det gått för dig på enkel dos då du nu blev så otroligt överstimulerad? Var du på ngt ul innan du hade 4st på 30, eller var det redan runt dag 15? 
    För mig när jag blivit överstimulerad har det varit för många som varit över 14-15...är det fler än 2 som växer så stoppar de försöket, även om de inte är uppe i 20stadiet ännu...
    Brukade du få äl på egen väg? Jag får inte det, vilket är varför jag fått ovitrelle. Fick det även under den tiden jag tog pergo.
    Den här gången hade jag en som var 18 och en som var nästan 24...hoppas hoppas... Gången innan var jag överstimulerad...:o(

• Minönskan
    Nordanvinden08 skrev 2011-11-03 10:52:15 följande:

Visst är det jobbigt! Har blivit överstimulerad många gånger och man blir så besviken. Jobbigt att veta att det finns så många möjligheter där inne men man FÅR inte... Hur har det gått för dig på enkel dos då du nu blev så otroligt överstimulerad? Var du på ngt ul innan du hade 4st på 30, eller var det redan runt dag 15? 
    För mig när jag blivit överstimulerad har det varit för många som varit över 14-15...är det fler än 2 som växer så stoppar de försöket, även om de inte är uppe i 20stadiet ännu...
    Brukade du få äl på egen väg? Jag får inte det, vilket är varför jag fått ovitrelle. Fick det även under den tiden jag tog pergo.
    Den här gången hade jag en som var 18 och en som var nästan 24...hoppas hoppas... Gången innan var jag överstimulerad...:o(

Ja det är rena skiten. Jag har väldigt ont och går bara hemma och drar fötterna efter mej.. Mår illa idag.

Jag har ätit en enkelkur, men jag fick inte komma på VUL, min läkare sa att jag skulle lämna blodprov på dag 22 istället. Det visade ingenting så hon höjde till dubbelkur. Samma sak där, inget VUL, bara prov.
    I lördags (dag 17) ringde jag akut och fick komma in, då hade jag haft lite ont sedan dag 12, men det ökade rejält under fredagen och lördagen.
    O då visade det sig att det var fyra ägg på över 30 mm! Snacka om att ha varit i behov av VUL!

Jag har PCO och har vad jag vet aldrig haft äl.

Men du menar alltså att jag kan ha "rätt" till Ovitrelle även att jag inte genomgår IVF. Jag är ju i behov av det (tycker jag) eftersom inte äggen lossar utan bara växer o växer..

• Hjärtefröjd
    Minönskan skrev 2011-11-03 11:04:36 följande:
    Men du menar alltså att jag kan ha "rätt" till Ovitrelle även att jag inte genomgår IVF. Jag är ju i behov av det (tycker jag) eftersom inte äggen lossar utan bara växer o växer..

Jag har tagit Ovitrelle varje gång jag ätit Pergo, så det är absolut inte bara vid IVF man tar den.
  • Minönskan

Skönt att höra, då kanske jag kan ta upp det med min läkare på måndag. Jag har tid då.
    Men om jag har kvar mina fyra gigantsiska äggblåsor även då, måste jag vänta tills de har försvunnit innan man kan starta nästa kur?

Logiskt så borde det ju vara så... orka vänta på att de ska explodera då?!

• Nordanvinden08

Åhh va jobbigt för dig!

Ja, ovitrelle har inte ensamrätt till IVF! Jag har aldrigbehövt göra IVF (peppar peppar) men tagit ovitrell under alla 4 år jag försökt...
    Jag har aldrig gått den vägen med blodprov, har alltid fått ta VUL runt dag 16... Har de sett att det är 2 eller 1 ägg på g så har de räknat ut när jag ska ha äl, därefter har jag kissat på stickor för att se om jag får äl. Om jag inte fått utslag innan en viss dag( som min läkare har bestämt) så har jag fått ta ovitrelle. Just för att de inte ska växa och växa tills man får ont som du fått.
    Jag tycker du borde få göra vul på nästa kur...och sedan ta stickor och ha ovitrelle ifall stickorna inte ger utslag...

• Minönskan
    Nordanvinden08 skrev 2011-11-03 11:18:35 följande:

Åhh va jobbigt för dig!

Ja, ovitrelle har inte ensamrätt till IVF! Jag har aldrigbehövt göra IVF (peppar peppar) men tagit ovitrell under alla 4 år jag försökt...
    Jag har aldrig gått den vägen med blodprov, har alltid fått ta VUL runt dag 16... Har de sett att det är 2 eller 1 ägg på g så har de räknat ut när jag ska ha äl, därefter har jag kissat på stickor för att se om jag får äl. Om jag inte fått utslag innan en viss dag( som min läkare har bestämt) så har jag fått ta ovitrelle. Just för att de inte ska växa och växa tills man får ont som du fått.
    Jag tycker du borde få göra vul på nästa kur...och sedan ta stickor och ha ovitrelle ifall stickorna inte ger utslag...

Ja det tycker jag också! Det borde ju bli så att hon förstår att jag är i behov av VUL. Annars ska jag KRÄVA det. Jag vill inte må så här dåligt igen. Det är oundvikligt i dessa sammanhang, det förstår jag ju, men det känns som att det kan undvikas.. att bli överstimulerad menar jag.

När jag använder stickorna så visar det två streck, men ena väldigt svagt. Jämt. Så de litar jag inte på. Fast de kanske fungerar OM JAG VERKLIGEN har ägglossning? Det vet jag ju inte..

Hur går det för dej? Vågar du lita på att det är ett rätt +? Dag 11 borde ju vara sant tycker man, jag har läst att det är upp till 10 dagar som det kan luras..

LYCKA TILL!!!! :)
  • Hjärtefröjd

Jag får svagt streck på ÄL-testet under hela månaden, och ibland får jag positivt utslag även när jag inte har ÄL. Så jag litar inte mycket på de där testerna nu för tiden...

• Nordanvinden08

Gu jag hänger inte med här. Varje gång jag lägger ett inlägg så har flera nya dykt upp;o) Så om ni undrar om den konstiga ordningen på mina svar...

Jag har oxå läst att ovitrell ska vara ur kroppen efter 10 dagar...Ska ta ett nytt test imorgon bitti. Den här gången känner jag mig gravid. Men min kropp har lurat mig mååånga gånger. Berättar hur det går imorgon...

Ang äl testen så ska ju strecken vara lika starka eller så ska test strecket vara mörkare än strecket som visar att testet fungerar. Har haft utslag på dem någon gång men inte trott på det riktigt. På slutet har jag köpt de dyra clearblue på apoteket, men det är ju inte billigt... Inte för att de gett något annat utslag... Hmmm

Jag hoppas att du får göra VUL nästa gång! Jag känner mig i alla fall mer trygg med dem...

Svar på tråden Någon som väntar på + efter pergotime och ovitrelle?