• Emelianfian

Hur hårda är förlossningsläkarna ang. en igångsättning?

Har hört att de ska vara rätt hårda mot personer som vill ha en igångsättning, stämmer detta?

Är dom det över hela landet eller skiljer det sig mycket mellan landstingen?

Jag ska be om en imorgon men det känns redan förjäves på något sätt eftersom alla säger att dom kommer inte bevilja det och min BM bara typ fnös åt min rädsla för att föda snabbt igen.

Vill ha igångsättning pga.

Födde barn på 24min efter vi kom in på förlossningen med andra barnet. Det blev panikartat trots 20min till förlossningen, fick förlossningsdep. efteråt och den snabba förlossnigen kan varit en av orsakerna till att jag fick det för att jag lixom inte hann med eller vad man ska säga.

Sen är jag inne på min 16e el 17e svampinfektion nu och ingenting hjälper håller på att klia sönder mig själv!

Har halsbränna HELA tiden som inte går över med någonting vilket resulterar i att jag endast får 2-3tim luddig sömn/natt. = svimmfärdig och dåligt humör. Hela familjen blir lidande när jag är så trött och grinig. Orkar inte med mina barn snart 3 o 4år gamla och mår skit över det!

♥ Nellie 071207 & Felix 090129 - Lillebror i magen BF 111202 ♥
  • Svar på tråden Hur hårda är förlossningsläkarna ang. en igångsättning?
  • HEJE

hej!

det låter verkligen jättejobbigt för dig!
    tråkigt att du inte har något bra stöd i din bm....

jag vet inte hur de är i hela landet men här i göteborg är dom väldigt hårda.
    jag ville bli igångsatt pga jag i väldigt dåligt tillstånd pga av graviditeten och hade varit sjukskriven från v 5. jag beviljades igångsättning när jag hade gått 2v över tiden...

jag hoppas att du får igenom en igångsättning men ha inte allt för höga förhoppningar....

håller tummarna för dig o hoppas att du inte behöver vänta allt förlänge!

• SofiaD

Jag blev erbjuden igångsättning v 38 när jag ville ha snitt pga förlossningsrädsla (pga ungefär samma orsaker som dig)

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Luullis

Hej.Jag fick igångsättning med andra och tredje barnet för att jag har snabba förlossningar. Om du enbart hann vara på förlossningen i 24 och sen mådde dåligt efteråt bör det inte vara några problem. Du blir antagligen igångsatt 7-14 dagar innan BF om läkaren beviljar det imorgon. Prata om hur orolig du är över att inte hinna in/att inte ha någon koll osv.

• Emelianfian

Var hos bm idag fick en tid att träffa läkarn den 14e fårse vad han säger. Men min bm var väldigt förstående men det är ju inte hon som bestämmer hur det blir. Men hon skulle skriva till läkarn så bra hon hon kan hur jag mår och att jag vill ha en igångsättning så fort det går. Och hon sa att i o m att jag passerat v.37+0 då så kan det bli bebis den veckan.

♥ Nellie 071207 & Felix 090129 - Lillebror i magen BF 111202 ♥
  • vittis

Jag blev igångsatt i v 38 med 3an och nu ska jag bli igångsatt igen i v 38. Detta är i Göteborg. Anledningarna va för snabba förlossningar

• 3 barns mamma84

Bor i danmark nu gjort det i 2 år väntade Tredje barnet 2010 och jag hade TUL med honom v 35+5 då jag fått stora barn.
    Jag gjorde TUL och sen fick jag prata med överläkaren.
    Jag ville verkligen föda vaginalt men sammtidigt var jag rädd när jag hade komplikationer 2005 när dottern föddes.
    Sen hade jag planeradsnitt 2008 när sonen föddes och mitt liv var i guds händer ingen visste om jag skulle överleva.
    Så när jag nu var gravid och läkaren gick igenom papprena så fick jag reda på att ''reglerna'' i danmark har blivit nya och att man INTE får igångsättning innan BF ..
    Fuck likom !!
    Så jag skulle gå till BF+1 för att få igångsättning likom.
    Så jag sa att då vägrar jag vänta till BF+1 och vill ha kejsarsnitt som hon erbjöd mig 8 dagar efter !!
    Så det var likom bara ''smälta'' in detta att man skulle vara trebarnsmamma om bara 8 dagar.
    v 37+5 kom pojken ut med planeradsnitt.

Så här får man snitt lättare än igångsättning (jo man tackar)           

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Hur hårda är förlossningsläkarna ang. en igångsättning?