• MammaJennii

Maskerad hjälp!!

Min dotter ska ha Halloween fest på sin förskola på fredag & jag måste köpa nånting till henne imorgon.
    Men jag har knappt några pengar och kommer inte på nånting som min dotter kan klä ut sig till.
    Hon är 2 år och jag vill köpa nått till henne.
    Hjälp mig snälla..!

• Svar på tråden Maskerad hjälp!!
  • Onkel Anneli

Djävulshorn ( köp eller gör själv med diadem och egenkomponerade horn) svans och treudd går ju att göra själv också.

Skelett: svarta kläder och måla ansiktet.

Pumpa: orange kläder, gröna strumpbyxor eller byxor. Måla ansiktet, spray i håret( orange eller grönt)  

Häxa: Köp häxhatt och måla henne grön eller vit i ansiktet. Gör en kvast ( skruva av skaftet på moppen och bind fast pinnar)

Spöke: lakan.

Eller det ska vara något "fint"?                

• MammaJennii

Nej hon har ingen prinsessklänning.

Ja det ska vara gulligt :) hehe Dom ska ha ansiktsmålning på förskolan

• Onkel Anneli

Prinsessa: Om du har något glittrigt linne så får hon ha det som klänning och du kan knyta åt i midjan med skärp.

Ängel: lakan som kläder, gör en gloria med ståltråd och vita fjädrar eller bommul. Vingar i kartong målade vita
    ta det i andra färger kan hon vara en fe.

Ja det va vad jag hader på lager nu iaf :)

• Malwa

Indian klipp fransar nertill på en tshirt och sätt en pärla längst ner och gör en knut. Annars gör du likadant och målar eller syr fast lappar på tröjan så kan hon vara troll, fläta ett par gamla nylonstrumpbyxor till svans.

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • pigglet

Lucia. Tomte. Pepparkaksgubbe. Påskkärring. Pippi. Polis (om ni ägen en sådan där poliströja). Pirat. Doktor (en vit kortärmad vuxenskjorta + stetoskop el dyl.)

Svar på tråden Maskerad hjälp!!