• taxsandra

Vaför är det så få som börjar tidigt med pottan?

Varför är det så många som tycker att det är konstigt att börja tidigt med pottan?
    Varför är det så många som väntar så länge med att börja med pottan?

Min dotter är nu 13½ månad hon har bajsat på pottan sen hon var ca 10 månader och sen dess har det bara hänt 6 gånger att hon bajsat i blöjan. Hon säger till att hon vill bajsa och behöver gå på pottan.

Jag tycker att det är natuligt att börja tidgt att ge barnen ett altenativ för blöjan de ska ju ändå gå på pottan för eller senare.

• Svar på tråden Vaför är det så få som börjar tidigt med pottan?
  • ummi

antagligen för att alla barn är olika.

• Girlinthecity

Förmodligen för att barn fungerar olika.

• Lady without tattoo

Ja det är något som varken du el jag har med att göra

Yrke: Leg pratkvarn
  • taxsandra

jag säger inte att alla ska börja tidigt utan varför man gör si eller så var vad jag undra??
    och varför många tycker det att kostingt att min dotter redan går på pottan??

• taxsandra

om man inte ge dem ett altenatviv så vet varken barnet eller förälderan om pottan funkar.
    Imånga fattaiga länger gör man ju så och i de länder det det inte ens finns böjor.

• BängtRagnhild

Kan bara svara för oss och vårt barn är inte redo. Han vill inte. Han sitter gärna på pottan men gör inget förens han får blöja på sig. Vi tänker inte stressa, det är inte så många femtonåringar som frivilligt går i blöja.

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • taxsandra
    BängtRagnhild skrev 2011-11-01 14:26:57 följande:
    Kan bara svara för oss och vårt barn är inte redo. Han vill inte. Han sitter gärna på pottan men gör inget förens han får blöja på sig. Vi tänker inte stressa, det är inte så många femtonåringar som frivilligt går i blöja.
    Nää men det finns 5 åringar som håller sig och får problem med magen och vill ha blöja då de bajsar
  • taxsandra
    BängtRagnhild skrev 2011-11-01 14:26:57 följande:
    Vi har inte stressat våran dotter.
  • Lady without tattoo
    taxsandra skrev 2011-11-01 14:23:22 följande:
    jag säger inte att alla ska börja tidigt utan varför man gör si eller så var vad jag undra??
    och varför många tycker det att kostingt att min dotter redan går på pottan??
    Du tycker ju det är konstigt att andra inte sätter sina barn på pottan lika tidigt..så vad är du gnäller om egentligen?
    Yrke: Leg pratkvarn
Svar på tråden Vaför är det så få som börjar tidigt med pottan?