• Klas Rosenquist

Har du tröttnat på att söla med vällingpulver?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du tröttnat på att söla med vällingpulver?
  • Makka Pakka

Snart kommer det väl upp reklam för denna produkt.. Obestämd

Set inga problem med det.. min 3-åring fixar sin välling själv..  

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Bragdoll

Då tar man ett A4-papper, rullar ihop till en tratt, kör ner i flaskan och VOILA! Problem solved. 

• vampyria2

Men det finns ju redan flera produkter som gör att man slipper det spillet, jag har haft till de två senate barnen en tratt som man sätter på flaskan som gör att vällingen riner ner lätt, sen har ju det där kända homeplastbytte företaget en smart lösning på det också...så nej det problemet var inget problem för mig Drömmer

• Nollfemnollnioelva

Nä inga problem. Har en välligtratt.

• Selma1966

Skakar i en shaker innan jag värmer och fyller nappflaskan. Inga problem och vid öppning att hälla ner pulvret i.

• Aoife

Har aldrig haft problem med det.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Dimitra

Tänkte som nr 3 för dryga 1,5 år sedan och sen slog jag till. Finns ju hur många produkter som helst på marknaden men gissar att TS tänker på nått speciellt DrömmerGuld i mun

The Dimitra universe.
  • Cloudberry

Förr när jag gav välling så vispade jag och värmde det i en kastrull på spisen. 

Ersättning kör jag med nu och när jag orkar så använder jag en flasktratt annars torkar jag upp resterna med en wettex. De flesta använder dessutom wideneck-flaskor och då sölas det ju ingenting.
    Röstade på alt 1. 

Berätta TS, vilket produkt säljer du?

• Cloudberry

Men det finns ju dessutom redan vällingdoserare och den är ju både spillfri och enkel att dosera ur.

• Cakemaker

Själv använder vi toppen av en petflaska som tratt :) Passar perfekt i hålet på flaskan, går att köra i diskmaskin och är nästan gratis!

• Alexi

Fast jag sölar när jag måttar ur paketet, inte när jag häller i flaskan, den har så pass stor öppning att det inte är något problem... 

• annca

Köpte en vällingtratt och skopa nästan från början.
    Inget problem alls!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Pemmel

Hade en tratt. Enda gången som det blev en massa vällingpulver överallt var då jag, trött mitt i natten, tappade skopan med pulver så det yrde över hela köksbänken. Välte nästan flaskan med vatten också när jag ändå var igång. Men det finns det ingen liten smart uppfinnig som löser va?

• Muslimska mamman

Jag har inga problem med pulver så länge det är rätt sort. Välling dricker inte min son ännu, men mjölkersättning har han. Och mjölkersättningarna från Semper har jag märkt fastnar på bänkar och flaskor och är svårt att torka bort om du inte gnuggar med vatten. Samma sak med de allergivänliga mjölkersättningarna från Nan. Bara den naturella och den naturella med snälla bakterien från Nan har lättare pulver som går att svepa bort.

Svar på tråden Har du tröttnat på att söla med vällingpulver?