• Nenalove

Vitaminer/Mineraler för fertilitet/ägglossning

Jag vet att man ska äta folsyra innan planerad graviditet, men tänkte höra om ni andra äter andra vitaminer eller mineraler upptill? Själv äter jag b-vitaminer, kalcium, magnesium och zink. Har ni nån koll på om det finns något som hjälper till med ägglossning, alltså INTE hormontabletter utan om kosttillskott kan hjälpa? Både jag och sambon har problem så det verkar bli IVF, så tänkte även prova gå till en alternativare å se vad de kan göra för oss...

• Svar på tråden Vitaminer/Mineraler för fertilitet/ägglossning
  • Mama Jessie

Har du provat rosenrot? Det ska ge starkare ägglossning och göra det lättare att bli gravid. Jag gick från att ha en menscykel på 35-40 dagar till 28 första månaden jag åt dom så nånting gör dom med kroppen:)

• Pimpinellan

Och jag har prickat BIM exakt på dagen ett halvår med r.r även om jag var regelbunden innan också. Äl är starkare nu.

• Celbia

Hej! Rosenrot i all ära, men jag rekommenderar d-vitamin. Googla på vitamin d and ovulation, intressant läsning. D-vitamin lär också påverka mannens spermieproduktion på ett positivt sätt. Ett litet tips från mig bara :) D-vitamin verkar hjälpa mig i alla fall hur bra som helst! Lycka till!!

Svar på tråden Vitaminer/Mineraler för fertilitet/ägglossning