• DestinationX

Singelmammor & pappor i Göteborg: var är ni?

Före sommaren separerade jag från pappan till mina barn. Vi delar på vårdnaden, dvs varannan vecka. Har två fina killar på 5 och 3 år.
    De veckorna som de är hos pappan känner jag mig väldigt ensam. Som familj umgicks man ju bara med andra småbarnsfamiljer. Det verkar som man inte passar in längre som ensam/singel förälder. Har även blivit av med en del vänner pga separationen...

Det verkar som alla har partner eller familj... så var är alla singel föräldrar i Götet? Finns ni överhuvudtaget? Häng på den här tråden isf och berätta mer om era liv och vad ni hittar på!

• Svar på tråden Singelmammor & pappor i Göteborg: var är ni?
  • Marie 272

här är oxå en singelmorsa utanför götet med en pojk på 10 år!!  var e alla andra??

• takida
    Marie 272 skrev 2011-11-07 12:40:28 följande:
    här är oxå en singelmorsa utanför götet med en pojk på 10 år!!  var e alla andra??
    kan man ju fråga sig, för vi lär ju inte vara de enda? även om det känns så ibland..
  • magbula

Hej

Här finns en till. Bor ganska centralt i Göteborg och är ensmastående med en kille som e 10 och en tjej på 5.

Vad brukar ni hitta på för kul?   

• Ladymarina

Och här har ni en till, ensamstående med 3 barn! 11, 7 och 4 år. Dom två yngsta har jag varannan vecka, än så länge.
    Vi brukar försöka hitta på lite saker på helgerna när jag har alla tre, och på vardagar så försöker vi få vardagen att gå ihop med jobb, dagis, skola, mat och läxläsning  Skrattande

Fortsätt simma
  • Cilla11

Här är jag! Har en dotter som är 6 år. Har delad vårdnad med pappan, även om jag har henne hos mig lite mer. Vi hittar på lite olika saker på helger. Ute så mycket som möjligt. Vardagarna är det jobb och skola.

Simma lugnt!

• Jasådu

Hej! Här är en till Har faktiskt sett flera liknande trådar, men det kanske är blivande ensamstående mammor främst? Ja, så kan det gå när man är här inne en hel del- svårt att ha koll på alla trådar *S*. Är ensam med en 5-åring och bebis på väg, BF 28/2. Jättekul att få kontakt med flera!

• Jasådu

Ja, alltså blivande mammor som är ensamstående

• Liv44

Hej på er. Roligt att fler än jag är singlar och ensamstående med barn. Tycker livet som singel är ganska bra än sålänge.. Hahaha... Separerade från pappan för ca 2 år sen. Har min son varannan vecka och då är jag mamma och den andra veckan kan jag bara vara mig. Ibland lite ensamt men man har vant sig nu. Brukar passa på att vara lite social då,  utan barn. Är ju en annan livssituation man får anpassa sig till. men ja.. blir lätt lite ensamt i jämförelse med familjelivet.

Svar på tråden Singelmammor & pappor i Göteborg: var är ni?