• mingoding

snowbord till en 2 årig?

är det lämpligt att en 2 årig liten tjej som inte har koll på sina fötter o ramlar var och varannat steg ska åka snwboard??

• Svar på tråden snowbord till en 2 årig?
  • mingoding

ja min dotters pappa är så fruktansvärt vårdslös med henne.. jag tycker inte detta är okej iaf..  =(

• Kya

finns det ens snowboard för så små? det lär inte bli mkt åkande, men jag tycker ändå att det är roligt och skithäftigt att pappan engagerar sig! är det en riktig snowboard så finns säkerhetsspännen som släpper vid fall. och dessutom, hur höga backar kan en tvååring åka från?

Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
  • siciliana

Våran son åkte skidor när han var 1 år och 10 månader. Vi fick "släpa" på honom mycket, men det kanske är skillnad för de sitter ju inte ner på skidor. Däremot gäller det som förälder att ha ork, kraft och tålamod. Sonens pappa fick kånka mest, för de egenskaperna är inte mina bästa... :)

• mingoding
    Kya skrev 2011-10-28 17:57:02 följande:
    finns det ens snowboard för så små? det lär inte bli mkt åkande, men jag tycker ändå att det är roligt och skithäftigt att pappan engagerar sig! är det en riktig snowboard så finns säkerhetsspännen som släpper vid fall. och dessutom, hur höga backar kan en tvååring åka från?
    då tycker du säkert att det här skulle va helt okej. att man tar en 6 månaders bäbs till ett äventyrsbad
    och sen lämnar hem henne och säger att hon har svalt en massa vatten.. varför frågar man då?
    och får till svar att hon är ju så jävla dum och håller munen öppen när vågorna kommer..och då va han inte i baby basängen!.. och att han sen tar ut en sjuk unge med feber mitt i vintern när det är nästan 20 minus och hon blir dödsjuk.. mer än en gång.. och sen vägrar att ge henne hennes medicin som läkaren gett henne..
    och att man tränger sig in i hemmet stupfull och tvångsmatar och sedan håller fast barnet..

va bara tvungen att få fram lite om hur vårdslös han är.. och att han då inte kommer vara försiktigt med henne och snowboarden...
  • siciliana
    stinizz skrev 2011-10-28 18:05:08 följande:
    då tycker du säkert att det här skulle va helt okej. att man tar en 6 månaders bäbs till ett äventyrsbad
    och sen lämnar hem henne och säger att hon har svalt en massa vatten.. varför frågar man då?
    och får till svar att hon är ju så jävla dum och håller munen öppen när vågorna kommer..och då va han inte i baby basängen!.. och att han sen tar ut en sjuk unge med feber mitt i vintern när det är nästan 20 minus och hon blir dödsjuk.. mer än en gång.. och sen vägrar att ge henne hennes medicin som läkaren gett henne..
    och att man tränger sig in i hemmet stupfull och tvångsmatar och sedan håller fast barnet..

va bara tvungen att få fram lite om hur vårdslös han är.. och att han då inte kommer vara försiktigt med henne och snowboarden...
    Oj , snacka om om att gå till angrepp. Läs hennes svar igen så ska du se att hon inte riktigt förtjänade den kängan...
  • Kya
    stinizz skrev 2011-10-28 18:05:08 följande:

hm, ja för det här hade ju med snowboarden att göra? 
  • Kya
    siciliana skrev 2011-10-28 18:07:32 följande:
    Oj , snacka om om att gå till angrepp. Läs hennes svar igen så ska du se att hon inte riktigt förtjänade den kängan...

menar ju det. man kan ju inte skriva en tredjedel av historien, och sen bli förbannad för att folk inte fattar hela galoppen. whats the deal, liksom?
  • mingoding
    Kya skrev 2011-10-28 18:08:28 följande:
    menar ju det. man kan ju inte skriva en tredjedel av historien, och sen bli förbannad för att folk inte fattar hela galoppen. whats the deal, liksom?
    ber om ursäkt om du kände dig påhoppad.. är bara upprörd då jag känner mig helt maktlös
    med allt han tar sig till med henne.. var inte min mening att gå på så..
  • Kya
    stinizz skrev 2011-10-28 18:10:40 följande:
    ber om ursäkt om du kände dig påhoppad.. är bara upprörd då jag känner mig helt maktlös
    med allt han tar sig till med henne.. var inte min mening att gå på så..
    Det är lugnt, ibland kan man bli frustrerad, bara.

men vad är det värsta han kan hitta på med en snowboard? vissa av de sakerna du beskrev var inte bra, nej. men just snowboardgrejen kan jag inte se att han kan hitta på så mkt "farligt" med.
Svar på tråden snowbord till en 2 årig?